Pokonał 150 filmów z ponad 20 krajów, stając na podium razem z Dubajem. Dolny Śląsk otrzymał grand prix międzynarodowego konkursu filmów turystycznych za spot "Dotknij tajemnicy".
Odrestaurowany Dworzec Główny, jesienny zamek Czocha, czy ciemna Jaskinia Niedźwiedzia. Międzynarodowe jury złożone z filmowców, specjalistów od promocji i turystyki, zachwyciło się Dolnym Śląskiem.
Spoty promujące region "Dotknij tajemnicy" dostały od nich nagrodę grand prix. Przyznała je specjalna komisja w czasie międzynarodowej konferencji "25 lat filmu turystycznego CIFFT na świecie". To organizacja, która od kilkunastu lat promuje turystykę na świecie.
Lepsi niż Meksyk i Hiszpania
Dolny Śląsk w filmowej wersji okazał się lepszy od meksykańskich, indyjskich, czy hiszpańskich regionów. Łącznie w konkursie wystartowało ponad 150 filmów z ponad 20 krajów. Dolnemu Śląskowi dorównał tylko Dubaj, ze swoim obrazem "Definitely Dubai".
Nagrody jury rozdało w kilku kategoriach. Wśród filmów promujących miasto lub region najlepszy okazał się oczywiście Dolny Śląsk. Drugą nagrodę otrzymał niemiecki film "ruf Reisen - Vieux Boucau", trzecia powędrował do twórców spotu "Gdańsk – wyjdź poza ramy".
Sopot i Gdańsk też z nagrodą
Pierwszą nagrodę konkursu w kategorii film turystyczny otrzymały "Smaki Sopotu", druga nagroda powędrowała do Portugalii za film "Opportonity City", a trzecia do Szwecji za film "Glorious Stockholm".
Za najlepszy scenariusz Jury doceniło niemiecką produkcję "Fat, One- Eyed, Revolutionary - Three Wettins for a 1000 stories", za najlepsze zdjęcia nagroda powędrowała do twórców filmu "Definitley Dubai", a nagrodę za reżyserię otrzymał grecki film "Journey Through Chania". Jury doceniło także ścieżkę dźwiękową oraz montaż filmu "Łowić Łowicz".
Autor: bieru/par / Źródło: TVN24 Wrocław
Źródło zdjęcia głównego: UMWD