Trójmiejska Szybka Kolej Miejska zmienia ofertę biletową. Od 1 lutego podrożeją bilety jednorazowe, miesięczne i kwartalne. Ceny wzrosną w zależności od długości trasy i taryfy od ok. 5 do 7 procent. Podwyżkę SKM tłumaczy kosztami związanymi z nowymi inwestycjami.
Średnio o około 5 procent wzrosną ceny biletów jednorazowych. Obecnie bilet jednorazowy na trasie Gdańsk Główny-Sopot kosztuje 3,80 zł, po podwyżce będzie to już 4 zł. Na trasie Gdańsk Główny-Gdynia Główna obecna cena to 5,70 zł od 1 lutego za bilet zapłacimy 6,00 zł.
Tyle samo wzrosną ceny biletów miesięcznych. Dla przykładu obecny koszt biletu miesięcznego na trasie Gdańsk Główny-Sopot to 80,00 zł, po podwyżce będzie on już kosztował 84 zł. Bilet miesięczny na trasie Gdańsk Główny – Gdynia Grabówek kosztuje dziś 116,00 zł po podwyżce będzie kosztował 122,00 zł.
Najwięcej bo aż około 7 procent wzrosną ceny biletów kwartalnych. Na trasie Sopot – Gdańsk Główny taki bilet kosztuje dziś 209 zł, po podwyżce 224 zł. Cena biletu kwartalnego na trasie Gdynia Główna – Gdańsk z 270 zł wzrośnie do 290 zł. Bilet kwartalny na trasie Gdynia Główna – Gdańsk Główny czy Gdynia Główna – Wejherowo kupimy dziś za 304 zł, po podwyżkach zapłacimy już 326 zł.
Bez zmian dla biletów dobowego i grupowego strefowego
Bez zmian pozostaną ceny biletów promocyjnych, które jak twierdzi SKM cieszą się dużą popularnością. Dotyczy to m.in. biletu dobowego strefowego, biletu grupowego strefowego i biletu strefowego jednorazowego w granicach jednego miasta (Gdańska lub Gdyni), czyli tzw. biletu miejskiego.
Z kolei od 1 stycznia obowiązuje już zniżka dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny uprawniającej do zakupu biletów jednorazowych ze zniżką 37 proc. i biletów miesięcznych ze zniżką 49 proc.
Kosztowne inwestycje SKM
Podwyżka biletów wiąże się z przeprowadzanymi przez SKM inwestycjami. Chodzi przede wszystkim o modernizację 21 zespołów trakcyjnych. W tym roku SKM będzie musiało zapłacić m.in. 1,3 mln zł odsetek od wyemitowanych obligacji na kwotę 42,8 mln zł, które pozwoliły sfinansować wkład własny spółki w te inwestycję.
- Wysokie będą również bieżące koszty prowadzenia działalności przewozowej związane z remontami niezmodernizowanego taboru. Do końca 2015 r. w takich składach zainstalujemy audiowizualną informację pasażerską, oraz dostosujemy je do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. W kilku pociągach zlikwidujemy ścinaki działowe przedziałów służbowych – mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: ws/kv / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: tvn24 | Robert Zaputowicz