Air France wymieniło ciśnieniowe prędkościomierze, tzw. rurki Pitota we wszystkich swoich samolotach pasażerskich dalekiego zasięgu Airbus A330 i A340 - poinformowało w poniedziałek radio France Info, które powołało się na francuski związek zawodowy pilotów SNPL.
- Air France przyspieszyło wymianę tych czujników w porównaniu z wcześniej ustalonym terminarzem - powiedział rzecznik SNPL Erick Derivry.
Niedokładne wskazania pędkościomierza mogły stać się przyczyną katastrofy Airbusa A330, który 1 czerwca w trakcie lotu z Rio de Janeiro do Paryża runął do Atlantyku. Na pokładzie samolotu znajdowało się 228 osób, w tych dwóch Polaków.
Poszukiwania trwają
W chwili obecnej trwają poszukiwania fragmentów samolotu, ciał ofiar oraz - przede wszystkim - czarnej skrzynki, która może pomóc wyjaśnić co tak naprawdę stało się z samolotem.
Odnalezienie czarnej skrzynki nie jest łatwe, bowiem urządzenie może znajdować się na głębokości kilku tysięcy metrów. Czasu na jej zlokalizowanie również jest coraz mniej - jeszcze tylko przez 14 dni czarna skrzynka samolotu Airbus będzie wysyłała sygnały akustyczne.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: airbus.com