Zwiększenie maksymalnej masy startowej A380 o cztery tony oznacza, że można wydłużyć zasięg o 220 kilometrów, bądź zabrać na pokład o 20 pasażerów więcej.
Już teraz A380 jest najcięższym i najbardziej pojemnym samolotem pasażerskim świata. W wersji A380-900 może maksymalnie zmieścić w klasie ekonomicznej do 900 pasażerów. Jedyny konkurent w tej kategorii, czyli Boeing 747, może zabrać "jedynie" 624 osób.
Europejski koncern nie zamierza jednak poprzestawać na obecnych rozmiarach maszyny. Firma ma prowadzić rozmowy z Lufthansą i Air France, które ogłosiły, że są zainteresowane wersją A380-1000. Według Airbusa, taka wersją mogła by być dostępna dla klientów od 2013 roku. Aby po raz kolejny pobić rekord pojemności, koncern ma zamiar zmodyfikować skrzydła i odchudzić niektóre części giganta.
Sukces komercyjny A380 skłania Airbusa do usprawnienia procesu produkcji tych maszyn. Obecnie koncern buduje 2,5 A380 miesięcznie. W 2012 mają to być trzy maszyny miesięcznie. Postawienie przez Europejski na koncern na rozmiar opłaciło się i Airbus ma listę zamówień na swoje wielkie maszyny zapełnioną na najbliższe lata.
Źródło: altair.com.pl
Źródło zdjęcia głównego: Wikipedia