Mitsubishi potwierdziło status producenta, oferującego modele spoza głównego nurtu. AR, XR-PHEV i GC-PHEV - to propozycje aut koncepcyjnych od japońskiego koncernu.
Concept AR scala w sobie liczne nowoczesne technologie, architekturę typu SUV/MPV oraz lekki system hybrydowy BSG. Nadwozie prezentuje się bardzo futurystycznie. Ma długość 4350 mm i wyróżnia się niespotykanymi proporcjami. Na uwagę zasługuje duży rozstaw osi, z którym idzie w parze wyrazisty przedni pas, wzmocniony unoszącymi się bocznymi przetłoczeniami oraz precyzyjnie narysowanymi ramkami bocznymi szyb.
Concept AR został wyposażony w opracowany przez MMC system bezpieczeństwa czynnego e-Assist oraz system pokładowych układów informacyjno-komunikacyjnych. Minivan wyposażony jest w trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy MIVEC 1,1 o mocy 140 KM z bezpośrednim wtryskiem i systemem zmiennych faz rozrządu.
XR-PHEV następcą ASX
Concept XR-PHEV to kompaktowy SUV, oferujący niespotykaną wcześniej przyjemność z jazdy za sprawą układu PHEV (czyli napędu hybrydowego) i silnika MIVEC, zamontowanego z przodu auta. Na dachu tego auta zamontowane są panele słoneczne, które służą do ładowania akumulatora. XR-PHEV to zapowiedź następnej generacji Mitsubishi ASX.
„Connected Car” - doskonała nawigacja
Następcą Pajero ma zostać GC-PHEV. Samochód ze stałym napędem na cztery koła 4WD, z hybrydowym systemem plug-in E(PHEV), doładowanym, trzycylindrowym silnikiem spalinowym V6 MIVEC z ośmiobiegową przekładnią automatyczną.
Mitsubishi wyposażył ten model w zaawansowaną technologię „Connected Car”, wykorzystującą systemy informacyjne nowej generacji, która ma dostarczać aktualne dane o stanie samochodu i łączyć je z danymi o ruchu drogowym w najbliższej okolicy. A wszystko po to, by kierowca, zamiast na wyznaczaniu trasy, skupił się na czystej przyjemności z prowadzenia auta.
Autor: Agencja TVN