Rekordowa liczba blisko półtora miliona aut sprzedanych w zeszłym roku, najszybciej rozwijająca się marka premium - tak na inauguracji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentował się Mercedes-Benz.
Historyczny sukces dystrybucji nie oznacza, że niemiecki producent zamierza spocząć na laurach. Na multimedialnej konferencji prasowej koncern przedstawił najnowsze pomysły związane z rozwojem w najbliższych latach. Strategii będzie przyświecać hasło „więcej”.
Więcej Azji, więcej prądu, bardziej online
Przedstawiciele Mercedesa zapowiedzieli ekspansję na dynamicznie rozwijający się chiński rynek. Państwo Środka przeżywa prawdziwy motoryzacyjny boom - w 2013 roku sprzedano tam ponad 20 milionów aut, co nie mogło umknąć uwadze koncernu ze Stuttgartu. Podobnie jest z prężnie rozwijającym się rynkiem aut elektrycznych w Europie. Nacisk na rozwój oferty w tym segmencie, we współpracy z firmą Tesla, to kolejny z priorytetów marki.
Ostatnim, ale nie mniej ważnym, jest szerokie otwarcie na technologie mobilne. Flagowe modele klasy C, E i S mają być w jeszcze większym stopniu zintegrowane z globalną siecią.
Za oprogramowanie będzie odpowiedzialny Apple, gigant w dziedzinie informatyki i elektroniki.
Źródło zdjęcia głównego: Mercedes Benz/ materiały prasowe