Przyszli nauczyciele matematyki, którzy studiują na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystywać klocki do kształcenia dzieci. Dzięki temu lekcje dla maluchów mają być ciekawsze, a nauka prostsza.
Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu podpisał właśnie umowę o współpracy z dystrybutorem zestawów edukacyjnych oraz Fundacją Ale Nauczanie, organizującą szkolenia z zakresu innowacyjnych metod nauczania. Zakłada ona organizację warsztatów dla studentów Wydziału Matematyki i Informatyki, pokazujących, jak stosować w praktyce zestawy klocków.
"Przed nauczycielami stoi wielkie wyzwanie"
- Jutrzejsi odkrywcy i naukowcy siedzą dzisiaj w szkolnych ławkach czekając, aż zostaną zainspirowani. Przed nauczycielami stoi wielkie wyzwanie, by tego dokonać – podkreśla Aleksandra Śliwińska z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Do programu nauczania na kierunku nauczanie matematyki i informatyki włączone mają być aspekty robotyki. Zaplanowano też projekty inżynierskie dotyczące robotyki oraz organizację konkursów tematycznych dla studentów i uczniów.
Będzie jak w Ameryce
Dystrybutor zestawów edukacyjnych poinformował, że ponad 30 lat temu producent klocków zdecydował o wykorzystaniu ich także do uatrakcyjnienia procesu nauczania. Opracowane z pomocą nauczycieli i specjalistów z dziedziny dydaktyki zestawy wspierają kształcenie – od przedszkolnego po wyższe - w zakresie nie tylko nauk ścisłych, ale też np. języków obcych.
Według danych dystrybutora, w USA tego typu rozwiązania wykorzystuje blisko 20 tysięcy szkół.
Autor: FC/mś / Źródło: PAP, TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock