Janusz Palikot, Doda i Wojciech Cejrowski to najbardziej lubiani, pe艂ni dynamizmu i najja艣niej 艣wiec膮cy polscy celebryci - wynika z bada艅 marek celebryt贸w zrobionych na zlecenie "Pulsu Biznesu".
BAV Consulting podda艂o ocenie setk臋 wybranych celebryt贸w. Instytucje finansowe, wielkie koncerny spo偶ywcze, producenci d贸br luksusowych, tak ch臋tnie podpieraj膮ce si臋 w kampaniach reklamowych znanymi postaciami, dosta艂y wska藕nik na kogo stawia膰.
10 tys. na wizerunek
Jednak nie ma nic za darmo - potencjalne gwiazdy reklamy, zanim zaczn膮 zarabia膰 krocie, musz膮 w siebie zainwestowa膰. Cz臋sto bardzo du偶e pieni膮dze. Wzmacnianie pozytywnego wizerunku celebryty kosztuje w warszawskich agencjach public relations co najmniej 10 tys. z艂 miesi臋cznie. I to je艣li ma si臋 szcz臋艣cie.
Skok na Much臋
Pomy艣lna kampania skutkuje tym, 偶e po kilku miesi膮cach osoba zyskuje poklask t艂umu i wchodzi do ekstraligi celebryt贸w. Wed艂ug bada艅 BAV Consulting taki skok do ekstraligi wykona艂y ostatnio Katarzyna Cichopek i Anna Mucha. Eksperci oceniaj膮, 偶e rosn膮 szanse m.in. Grzegorza Napieralskiego, Joanny Krupy i Rados艂awa Sikorskiego.
"Puls Biznesu" przypomina, 偶e co roku miesi臋cznik "Forbes" liczy ile reklamodawcy byliby sk艂onni zap艂aci膰 za udzia艂 w reklamie konkretnego celebryty. W tym roku wygra艂 Marek Kondrat, twarz ING, wyceniany na ponad 0,9 mln z艂. Janusz Palikot zaj膮艂 13. miejsce z wycen膮 0,55 mln z艂. To o 0,11 mln z艂 mniej ni偶 Donald Tusk.
殴r贸d艂o: PAP, tvn24.pl
殴r贸d艂o zdj臋cia g艂贸wnego:聽TVN24, wikipedia.org