Spółki Skarbu Państwa kierują swoich pracowników do pracy w infolinii Głównego Inspektoratu Sanitarnego, o co zabiegało Ministerstwo Aktywów Państwowych - dowiedział się portal tvn24.pl. Nasze informacje potwierdziły służby prasowe PKO BP oraz Polskiego Holdingu Hotelowego. Rzecznik MAP Karol Manys powiedział nam, że firmy "udzielają wsparcia wszędzie tam, gdzie jest taka potrzeba".
Według źródeł tvn24.pl premier Mateusz Morawiecki w ostatnich dniach wziął udział w telekonferencji z prezesami największych państwowych spółek. Na spotkaniu dyskutowano, jak firmy z udziałem Skarbu Państwa mogą pomóc w walce z rozwijającą się pandemią COVID-19.
O pomoc tych spółek zabiegało Ministerstwo Aktywów Państwowych, którym kieruje wicepremier Jacek Sasin.
Spółki delegują pracowników
Jak ujawnił nasz rozmówca zbliżony do rządu, jeden z pomysłów dotyczy wsparcia sanepidu, który nie ma wystarczająco wielu pracowników do pracy w infolinii, przez co jest ona przeciążona i bardzo trudno się na nią dodzwonić.
- Dostaliśmy informacje, że na prośbę Ministerstwa Aktywów Państwowych nasza firma ma przesunąć mniej obciążonych pracą ludzi do pracy w infolinii GIS-u - mówi tvn24.pl z kolei nasze źródło w jednej ze spółek Skarbu Państwa.
Nasze informacje potwierdziły służby prasowe PKO Banku Polskiego, które w odpowiedzi na pytanie tvn24.pl odpisały, że zarząd i rada nadzorcza banku "podjęły stosowne uchwały 15 października".
- Podpisaliśmy umowę z KPRM [Kancelarią Prezesa Rady Ministrów - red.], w ramach której grupa pracowników PKO Banku Polskiego wesprze pracę infolinii GIS. Nasza infolinia przez wiele lat wygrywała ogólnopolskie rankingi infolinii bankowych, a nasi pracownicy mają bardzo duże doświadczenie w rozwiązywaniu problemów i w pracy w wymagających warunkach. Odpowiedzialność za Polskę i Polaków jest wpisana w naszą misję i strategię - podkreślono w odpowiedzi.
"Covidowy zespół koordynacyjny"
Z kolei Sonia Michejda z Polskiego Holdingu Hotelowego zaznaczyła, że od 19 października do infolinii GIS "dołączyło ponad 20 przeszkolonych pracowników PHH".
- Z uwagi na to, że zespoły hotelowe są bardzo dobrze przeszkolone w obsłudze klientów wymagających, grupa PHH po raz kolejny zgłosiła chęć udziału w tym projekcie. Na samym początku pandemii w marcu bieżącego roku pracownicy PHH wspierali Infolinię NFZ - poinformowała Michejda.
Rzecznik prasowy resortu aktywów państwowych Karol Manys powiedział we wtorek tvn24.pl, że to ministerstwo przejęło "rolę koordynatora". - Pracuje u nas specjalny covidowy zespół koordynacyjny. W miarę możliwości spółki Skarbu Państwa udzielały i udzielają wsparcia wszędzie tam, gdzie jest taka potrzeba. Wiosną pokazały już, że doskonale zdały egzamin ze społecznej odpowiedzialności biznesu. Bez ich zaangażowania i wsparcia na pewno byłoby o wiele trudniej przejść przez pierwszą falę pandemii - zaznaczył Manys.
Źródło: tvn24.pl