Znacznie zawyżone rachunki za prąd w ostatnich tygodniach dostają mieszkańcy Płocka i okolic. Jak twierdzą, dostawca zamiast dokonać korekty, każe płacić, a dopiero potem reklamować faktury. Problem w tym, że ludzi zwyczajnie nie stać na przelew, często będący kilkukrotnością miesięcznych zarobków. Materiał programu "Blisko ludzi" TTV.
Informację o zawyżonych rachunkach otrzymaliśmy na Kontakt 24. "Na terenie Płocka i okolic klienci firmy Energa otrzymali zawyżone rachunku za prąd. Przykładowo w miejscowości Niszczyce Pieńki rachunki szacuje się od 1600 - 4000 zł. Jest utrudniony kontakt z tą firmą (...)" - napisała pani Agnieszka.
Reporter TTV dotarł do kilkudziesięciu rodzin z okolic Płocka, które w ostatnim czasie otrzymały zawyżone faktury za pobór energii elektrycznej.
10 razy wyższa opłata za prąd
Pani Agnieszka od kilku tygodni próbuje dowiedzieć się, dlaczego zamiast 200 złotych, które dotychczas płaciła za prąd, nagle otrzymała fakturę opiewającą na blisko 2 tys. złotych. Jak mówi, w siedzibie firmy Energa klienci nie są obsługiwani, poleca im się kontakt poprzez infolinię. Tam albo oferuje się im podpisanie nowej umowy, albo zaleca zapłacić rachunek, a potem go reklamować - tłumaczy kobieta.
Problem w tym, że kwota 2 czy 4 tysięcy to dla mieszkańców małej wsi pod Płockiem to ogromna kwota. - 4,071 tys. złotych. Proszę pani, ja nie mam takiego dochodu w ciągu pół roku. Co ja mam zrobić? Dać dziecku suchy chleb? - pyta pani Elżbieta, która otrzymała fakturę.
Rodzina kobiety zwykle płaciła miesięcznie 300-400 złotych, ostatnio otrzymała rachunek 10-krotnie większy. - Dla nas to był ogromny szok, nie jesteśmy w stanie tego spłacić. Na pewno tego nie zapłacimy - stwierdziła.
- Ja uważam, że to jest oszustwo, to nie jest pomyłka - twierdzi z kolei Zofia Piasecka, klientka Energi.
Energa przeprasza
Reporter TTV wybrał się z klientami Energii do siedziby firmy. Początkowo nikt nie chciał rozmawiać przed kamerą. Klienci dopiero dzięki interwencji "Blisko ludzi" dowiedzieli się, że przyczyną tak wysokich rachunków za prąd jest... błąd informatyczny.
Przedstawicielka firmy przeprosiła i zapewniła, że w najbliższych tygodniach do klientów zostaną wysłane poprawione faktury. Obiecała także, że żadna z rodzin nie zostanie obciążona odsetkami za zwłokę.
Autor: pk/ja / Źródło: TTV