- Światowy gigant technologiczny AOL wchodzi do Polski - dowiedziała się "Rzeczpospolita". Amerykański potentat powalczy z rodzimymi portalami o ponad 400 mln zł wpływów z internetowych reklam.
Polska wersja portalu AOL (do niedawna America Online) należącego do koncernu Time Warner wystartuje niedługo po uruchomieniu podobnych witryn w Szwajcarii, Holandii, Włoszech, Szwecji i Austrii. Szczegóły debiutu Amerykanie przedstawią w przyszłym tygodniu na konferencji zapowiedzianej na 12 grudnia. Na razie firma odmawia ujawnienia planów ekspansji w naszym kraju. "Chcemy objąć naszym zasięgiem 95 proc. europejskiego rynku reklamy online" – mówiła podczas niedawnej inauguracji portalu AOL w Szwajcarii Dana Dunne, dyrektor generalna europejskiego oddziału AOL. To właśnie ona odpowiedzialna jest za wprowadzenie polskiej spółki portalu. Zważywszy na usługi, jakie uruchomił AOL w innych europejskich krajach, i zapowiedzi Feliksa Bodmanna, dyrektora firmy ds. nowych rynków w Polsce, portal zaoferuje m.in. swój komunikator AIM, pocztę elektroniczną, odtwarzacz multimedialny WinAmp (ta usługa już jest dostępna jako zwiastun portalu). Zaoferuje także polskojęzyczną, lokalną treść. Tego rodzaju zawartość i usługi oferowane były przy uruchamianiu portalu w innych krajach europejskich, w Polsce ponadto ma być zaoferowany portal mobilny dla użytkowników telefonów komórkowych.
Źródło: Rzeczpospolita