W środę na krakowskim Rynku otwarty został punkt informacyjny, w którym chętni będą mogli dowiedzieć się szczegółów na temat organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2022. Niebawem na ulicach Krakowa zawisną billboardy zachęcające do wspierania starań o olimpiadę.
To kolejna odsłona konsultacji społecznych związanych z zimowymi igrzyskami.
Namiot za 55 tys.
Namiot sferyczny, który stanął na Rynku kosztował 55 tys. złotych. – To była najniższa cena zaproponowana przez producenta – powiedział tvn24.pl Łukasz Mordawski, pracownik biura prasowego Komitetu Konkursowego Kraków 2022. – Namiot był kupiony jeszcze w grudniu, ale od początku było mówione, że postawiony zostanie na wiosnę – dodaje.
Członek Komitetu przekonuje, że punkt konsultacyjna nie ma służyć promocji igrzysk, ale rzetelnej informacji na temat szans i ryzyku jakie daje. – Wszyscy zainteresowani mogą przyjść codziennie w godzinach od 12 do 18, także w weekendy i porozmawiać z naszymi specjalistami – mówi Mordowski. – Będziemy też otwarcie mówić o zagrożeniach.
Konsultacje nie przyniosły zamierzonego skutku
Przewodnicząca Komitetu Konkursowego Kraków 2022, wiceprezydent miasta Magdalena Sroka nie ukrywa, że na dotychczasowe spotkania z mieszkańcami dawnych dzielnic: Śródmieścia, Podgórza i Krowodrzy przychodziło niewiele osób, a szczególnie aktywni byli przeciwnicy organizacji igrzysk.
Sroka mówiła także, że jest to szansa na przedstawienie strategicznych celów miasta. - Będzie to coś więcej niż rozmowa o igrzyskach, bo igrzyska traktujemy jako narzędzie do rozwiązywania problemów Krakowa, z którymi musimy się stale mierzyć, a dzięki igrzyskom mamy szansę te rozwiązania przyśpieszyć - podkreśliła.
Wentylatory - symbol rozwiewanych wątpliwości
Symbolem rozwiewania wątpliwości są ustawione w środku wentylatory. - Obiecujemy sto procent szczerości, otwartości i transparentności - zapewniał ekspert Komitetu Konkursowego ZIO 2022 Mateusz Zmyślony. Jak dodał, w trakcie kampanii mają być rozwiane mity narosłe wokół organizacji ZIO m.in. ten, że Kraków więcej zapłaci niż zyska.
Punkt konsultacyjny w namiocie ustawionym na Rynku będzie działał do 23 maja. Referendum, w którym krakowianie będą odpowiadać m.in. na pytanie o organizację w tym mieście Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2022, odbędzie się 25 maja, w dzień wyborów do Parlamentu Europejskiego
"Igrzyska - zyskamy więcej"
W maju w Krakowie pojawi się także ponad 100 billboardów z różnymi hasłami, m.in. "Bo igrzyska to 35 tys. miejsc pracy", "Bo pokryjemy tylko 4,5 proc. kosztów", "Bo igrzyska to metoda na smog", "Bo zyskamy znacznie więcej niż wydamy".
Według przeciwników Igrzysk kampania bardzo mocno akcentuje korzyści płynące z olimpiady, a nie ma w niej mowy o ryzyku. "Na billboardach mamy same pozytywne informacje, nie ma żadnej informacji o ryzyku, choć pani wiceprezydent zapewnia, że mają być głosy za i przeciw" – powiedział PAP Tomasz Leśniak z Inicjatywy Kraków Przeciw Igrzyskom.
Kampania informacyjna dotycząca zimowych igrzysk ma kosztować 165 tys. zł.
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Namiot sferyczny stanął w środę na Rynku Gł.:
Autor: ps / Źródło: TVN24 Kraków / PAP
Źródło zdjęcia głównego: krakow2022.org | W. Majka