Nieco więcej kursów na głównych połączeniach w woj. śląskim, likwidacja niektórych połączeń w Wadowicach czy Tarnowskich Górach - tak w skrócie przedstawia się nowy rozkład jazy Kolei Śląskich.
Od niedzieli 14 grudnia przestają jeździć pociągi na trasach Bielsko Biała-Wadowice oraz Tarnowskie Góry-Herby Nowe. Wrócą tam jednak Przewozy Regionalne. Dla pasażerów oznacza to m.in., że jadąc np. do Krakowa czy Krzepic nie będzie trzeba przesiadać się w Wadowicach i Herbach Nowych.
Więcej kursów w godzinach szczytów
„Uwolnione” składy KŚ pomogą w uruchomieniu dodatkowych połączeń na najbardziej newralgicznych liniach: Katowice-Zawiercie-Częstochowa, Katowice-Rybnik oraz Katowice-Tychy Lodowisko (w większości dotyczy to kursów w godzinach szczytu). W szczycie wyjeżdżać mają też na tory dodatkowe przyspieszone pociągi Częstochowa-Katowice i Katowice-Częstochowa.
W dni robocze uruchamiana ma być nowa bezpośrednia relacja Częstochowa-Żywiec-Częstochowa, natomiast w soboty i niedziele w godzinach popołudniowych z Wisły do Katowic pojedzie jeden pociąg więcej niż dotąd. Pociąg odjeżdżający z Katowic do Wisły po godz. 16 ma kursować codziennie (obecnie tylko w dni robocze).
Oprócz tego kursy Rybnik-Pszczyna zostaną wydłużone do Bielska-Białej, powstanie nowe połączenie Racibórz-Bielsko Biała, a do rozkładu wrócą poranne pociągi z Katowic do Lublińca we wszystkie dni tygodnia. Wzrośnie też liczba pociągów kursujących bezpośrednio m.in. w relacjach Czechowice Dziedzice-Oświęcim-Katowice-Tarnowskie Góry-Lubliniec oraz Cieszyn-Czechowice Dziedzice-Oświęcim-Katowice.
Będzie jeszcze pięć zmian
Według informacji przekazanych Kolejom Śląskim przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, w 2015 r. trzeba będzie wprowadzić (podobnie jak w obecnym roku) pięć zmian wprowadzanego 14 grudnia rozkładu. - Nie są one może aż tak znaczące, ale na pewno skomplikują codzienność pasażerom - ocenił na spotkaniu z radnymi 8 grudnia prezes samorządowego przewoźnika Piotr Bramorski. Najbliższa zmiana już 15 marca.
Kolej na pasażerów
Przewoźnik poprosił pasażerów o nadsyłanie pocztą elektroniczną opinii i sugestii do nowego rozkładu. Choć nadsyłający nie mogą raczej liczyć na odpowiedź, spółka zapewnia, że wszystkie głosy przeanalizują specjaliści od tworzenia rozkładów - im zatem będą bardziej szczegółowe, tym lepiej.
Obecnie Koleje Śląskie na 13 liniach w woj. śląskim przewożą ok. 16 mln pasażerów rocznie. Spółka dysponuje 62 składami, z czego 25 to nowoczesne konstrukcje typu Flirt, Elf i Impuls. 11 kolejnych to odnowione składy bazujące na EN-57. Pozostały tabor to głównie dzierżawione niezmodernizowane pociągi tego typu. Roczny budżet przewoźnika sięga ok. 230 mln zł.
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: rf / Źródło: TVN24 Katowice
Źródło zdjęcia głównego: Koleje Śląskie | Patryk Farana