- Inspiracją dla filmu jest książka "Dziennik uwodziciela" – mówi reżyser "Czarnego łabędzia" Darren Aronofsky, który nakręcił 4-minutowy film reklamowy zapachu dla mężczyzn domu mody Yves Saint Laurent. Zmysłowego manipulatora gra francuski aktor Vincent Cassel.
XIX-wieczna książka filozofa Sorena Kierkegaarda "Dziennik uwodziciela" to historia dziewczyny, którą uwodzi przyjaciel, melancholijny manipulator. "Dziennik" posłużył jako inspiracja dla amerykańskiego reżysera Darrena Aronofsky'ego, znanego m.in. z "Requiem dla snu", "Zapaśnika" i "Czarnego łabędzia".
Aronofsky nakręcił 4-minutowy film reklamowy zapachu dla mężczyzn francuskiego domu mody YSL - La Nuit de L'Homme. Do głównej roli zatrudnił Francuza - Vincenta Cassela, którego poznał na planie "Czarnego łabędzia". Aktor nazywany jest "najpiękniejszym brzydalem na świecie".
- Jest męski i niebezpieczny, a uwodzenie przychodzi mu z niewiarygodną swobodą – tak mówi o nim reżyser. I dodaje: - To esteta, dla którego kontakt z kobietami to największa przyjemność.
W czarno-białym filmie towarzyszą mu trzy modelki: Eniko Mihalik, Marine Vacth i Alyssa Ali.
Reklama jak fabuła
Choć film to tylko reklama perfum, to pracowano nad nim, jak przy produkcji fabuły. Zdjęcia w Paryżu trwały trzy dni. Aronofsky miał w ekipie znanego operatora Michaela Seresina, który pracował przy takich hitach jak "Midnight Express", "Ptasiek" i "Harry Potter". Scenariusz napisali Mark Heyman i Ari Handel, którzy wcześniej pomagali mu przy "Czarnym Łabędziu".
Vincent Casel, prywatnie mąż Monici Bellucci, wystąpił w reklamie La Nuit de L'Homme po raz drugi - jako twarz zapachu YSL zadebiutował w 2009 roku.
Filmowi towarzyszą zdjęcia autorstwa duetu sławnych fotografów mody i gwiazd – Mert Alas i Marcus Piggott.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: YSL