Matt Groening, twórca kultowego serialu "Simpsonowie" stworzył limitowaną edycję koszulek dla znanego domu mody Comme des Garçons. Projekty pokrył postaciami Barta Simpsona i bohaterami znanego komiksu "Life in Hell", opowiadającego o parze dwóch królików, którzy są gejami.
PLAY Comme des Garçons to tańsza linia dla młodszych klientów. Projektantka marki Rei Kawakubo stworzyła ją wraz ze sławnym amerykańskim rysownikiem, Mattem Groeningiem, autorem "Simpsonów".
Jak podaje "New York Times", powstała limitowana kolekcja "Play in Hell", składająca się z czterech koszulek pokrytych rysunkami Groeninga. Jest na nich Bart Simpson i bohaterowie rodem ze znanego komiksu jego autorstwa "Life in Hell", który opowiada historię dwóch królików.
- Binky i Sheeba są parą gejowskich kochanków. Jeśli nie kochacie królików, lepiej nie kupujcie tych koszulek – śmieje się Groening.
Polak też współpracuje
Comme des Garçons (od francuskiego "Jak chłopcy") założony w 1969 roku przez Rei Kawakubo to najbardziej awangardowy dom mody na świecie. Podniszczone ubrania, aseksualne i dziwne kroje, koszulki z nadrukami, perfumy o zapachu smoły, czy tajemnicze sklepy guerrilla znikające po roku – to wizytówki japońskiej marki.
Od 1999 roku z CdG współpracuje Polak – ceniony grafik Filip Pągowski, który mieszka w Nowym Jorku. Pągowski stworzył m.in. kultowe serce, które jest symbolem marki.
Fanami ekscentrycznej mody spod ręki Rei Kawakubo są równie ekscentryczne gwiazdy: Bjork, Tilda Swinton, Kanye West i Karl Lagerfeld, a w Polsce m.in. malarz Edward Dwurnik.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Comme des Garçons i Wikipedia