Koszulki gwiazd dla ofiar japońskiego kataklizmu

 
Projekt Karla Lagerfelda i Victorii Beckham
Źródło: Uniqlo

Dziesięć gwiazd – w tym Lady Gaga, Gwyneth Paltrow, Nicole Kidman i Karl Lagerfeld – zaprojekowało limitowaną kolekcję koszulek "Save Japan!". Do sklepów w jedenastu krajach trafią 25 czerwca. Zysk z ich sprzedaży zostanie przekazany ofiarom trzęsienia ziemi i tsunami w Japonii.

Projekt Gwyneth Paltrow i Nicole Kidman (fot. Uniqlo)
Projekt Gwyneth Paltrow i Nicole Kidman (fot. Uniqlo)

Pomysł wyszedł od japońskiej marki Uniqlo, znanej na całym świecie z niedrogiej odzieży. Koncern namówił 10 gwiazd filmu, muzyki i mody na zaprojektowanie koszulek w ramach limitowanej kolekcji "Save Japan!".

Na apel odpowiedzieli: aktorzy Gwyneth Paltrow, Nicole Kidman, Charlize Theron, Blake Lively i Orlando Bloom, piosenkarki Lady Gaga, Victoria Beckham i Cyndi Lauper oraz projektanci mody Karl Lagerfeld i Alber Elbaz z domu mody Lanvin.

T-shirty trafią do sprzedaży 25 czerwca w jedenastu krajach, m.in. Japonii, USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Rosji. Można je będzie także kupować na stronie internetowej Uniqlo. Cena to 19,90 dolarów.

Projekt Cindy Lauper i Charlize Theron (fot. Uniqlo)
Projekt Cindy Lauper i Charlize Theron (fot. Uniqlo)

Charytatywne miliony

Charytatywna inicjatywa ma przynieść około 1,2 mln dolarów zysku (równowartość 100 milionów jenów). Cała suma zostanie przekazana japońskiemu Czerwonemu Krzyżowi, by pomóc ofiarom trzęsienia ziemi i tsunami w Japonii.

Jak podał "Time", w marcu Tadashi Yanai, założyciel i prezes Uniqlo, przekazał w tym samym celu 17 mln dolarów z prywatnego majątku i z kasy firmy. Dodatkowe ok. 9 milionów uzbierał ze sprzedaży 300 tysięcy par spodni Uniqlo, które też dostał od niego Czerwony Krzyż w Japonii.

Koszulki Orlando Blooma i Lady GaGi (fot. Uniqlo)
Koszulki Orlando Blooma i Lady GaGi (fot. Uniqlo)
Projekt Albera Elbaza i Blake Lively (fot. Uniqlo)
Projekt Albera Elbaza i Blake Lively (fot. Uniqlo)

Źródło: tvn24.pl

Czytaj także: