Dziesięć gwiazd – w tym Lady Gaga, Gwyneth Paltrow, Nicole Kidman i Karl Lagerfeld – zaprojekowało limitowaną kolekcję koszulek "Save Japan!". Do sklepów w jedenastu krajach trafią 25 czerwca. Zysk z ich sprzedaży zostanie przekazany ofiarom trzęsienia ziemi i tsunami w Japonii.
Pomysł wyszedł od japońskiej marki Uniqlo, znanej na całym świecie z niedrogiej odzieży. Koncern namówił 10 gwiazd filmu, muzyki i mody na zaprojektowanie koszulek w ramach limitowanej kolekcji "Save Japan!".
Na apel odpowiedzieli: aktorzy Gwyneth Paltrow, Nicole Kidman, Charlize Theron, Blake Lively i Orlando Bloom, piosenkarki Lady Gaga, Victoria Beckham i Cyndi Lauper oraz projektanci mody Karl Lagerfeld i Alber Elbaz z domu mody Lanvin.
T-shirty trafią do sprzedaży 25 czerwca w jedenastu krajach, m.in. Japonii, USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Rosji. Można je będzie także kupować na stronie internetowej Uniqlo. Cena to 19,90 dolarów.
Charytatywne miliony
Charytatywna inicjatywa ma przynieść około 1,2 mln dolarów zysku (równowartość 100 milionów jenów). Cała suma zostanie przekazana japońskiemu Czerwonemu Krzyżowi, by pomóc ofiarom trzęsienia ziemi i tsunami w Japonii.
Jak podał "Time", w marcu Tadashi Yanai, założyciel i prezes Uniqlo, przekazał w tym samym celu 17 mln dolarów z prywatnego majątku i z kasy firmy. Dodatkowe ok. 9 milionów uzbierał ze sprzedaży 300 tysięcy par spodni Uniqlo, które też dostał od niego Czerwony Krzyż w Japonii.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Uniqlo