Serwis społecznościowy, którego założycielem jest Mark Zuckerberg, wprowadził kosmetyczne zmiany w swoim logo. O słabo widocznej modyfikacji poinformował jeden z pracowników firmy.
Środowa zmiana jest pierwszą jaką wprowadzono w logo serwisu od momentu jego powstania w 2005 roku. Modyfikacje zostały wprowadzone po cichu, a serwis nie wydał na ten temat oficjalnego oświadczenia.
O zmianach wprowadzonych w logo poinformował jedynie Christophe Tauziet, jeden z projektantów firmy. Mężczyzna poprawiony napis pokazał na Twitterze. W zespole, który pracował nad zmianą logo, znalazł się m.in. Eric Olson, który dziesięć lat temu stworzył czcionkę do logo serwisu.
Say hello to the new Facebook logo pic.twitter.com/ofoFm4JQmK— Christophe Tauziet (@ChrisTauziet) czerwiec 30, 2015
Kosmetyczne zmiany
Na pierwszy rzut oka zmiana jest prawie niewidoczna. Promowana w serwisie literka "F" nie uległa zmianie. Projektanci poprawili jedynie logo, które prezentuje całą nazwę serwisu. Litery w zmodyfikowanym napisie są nieco mniejsze i bardziej zaokrąglone. - Chcieliśmy jedynie odświeżyć dotychczasowe logo i uczynić je bardziej przyjaznym - wyjaśnił dyrektor kreatywny Facebooka Josh Higgins w rozmowie z Brand New. Nowe logo jest już aktualizowane i w najbliższym czasie będzie widoczne dla wszystkich użytkowników serwisu.
Zmiana, chociaż tylko kosmetyczna nie wszystkim internautom przypadła do gustu. W sieci pojawiły się komentarze, w których użytkownicy zarzucają twórcom brak widocznej zmiany i to, że nowe logo jest "nudne i pozbawione wdzięku".
@ChrisTauziet boring and graceless...— Israel Martínez F (@israelmartinezf) lipiec 1, 2015
@ChrisTauziet Zmiana prawie nie zauważalna za wyjątkiem litery "a". Jest OK.— Marcin KAMYK Kamińsk (@marcinkamyk) lipiec 1, 2015
Znaleźli się jednak internauci, którzy docenili prostotę logo.
@ChrisTauziet @daniel___elias Simple enough.— Brian Sweet (@besweeet) lipiec 2, 2015
Autor: kl//gak / Źródło: Businees Insider