"Whitney Houston" to najbardziej zyskujące na popularności hasło w internecie w 2012 roku - wynika z corocznego raportu Zeitgeist, przygotowanego przez Google. W Polsce zwycięzcą został "Kwejk". W pierwszej piątce znalazł się serwis "TVN player".
Wyszukiwarka Google w swoim raporcie Zeitgeist 2012 opublikowała ranking najbardziej zyskujących na popularności haseł, które w 2012 roku odnotowały największy wzrost liczby wyszukiwań w odniesieniu do roku 2011.
Świat i USA szukały Whitney Houston
Na świecie najszybciej rosła popularność haseł Whitney Houston, koreańskiej piosenki Gangnam Style oraz huraganu Sandy ("hurricane Sandy"), który w tym roku przeszedł przez USA.
W samych Stanach Zjednoczonych sytuacja wyglądała podobnie: pierwsze miejsce "zajęła" Whitney Houston, drugie huragan Sandy, a trzecie wybory 2012 ("election 2012").
"Julia" najbardziej popularnym serialem
W Polsce wyszukiwanym hasłem, którego popularność rosła najszybciej był portal Kwejk. Kolejne miejsca zajęły: Tablica, Euro 2012, ACTA oraz serwis TVN player.
Natomiast w części "programy i seriale TV" niekwestionowanymi liderami okazały się produkcje TVN, które zajęły pierwsze cztery pozycje. Są to: "Julia", "Lekarze", "MasterChef" i "Prawo Agaty".
Natalia 2012 i Euro 2012
Według wyszukiwarki Google najbardziej zyskującymi na popularności osobami wśród polskich internautów były kolejno: Natalia Siwiec, Whitney Houston, Robert Lewandowski, Wisława Szymborska oraz Irena Jarocka. Wydarzenia sportowe znajdujące największe zainteresowanie wśród rodzimych użytkowników Google i zarazem zyskujące najbardziej na popularności to: Euro 2012, Olimpiada 2012, KSW 20, mecz Polska Anglia i Dakar 2012.
Autor: nsz/ja,gak / Źródło: tvn24.pl