Niewiarygodne, jak często menadżerowie narzekają na pracowników, którzy nie patrząc na interes firmy odchodzą z pracy - pisze "Business Insider". Jest jednak kilka powodów, dla których dobrzy pracownicy właśnie tak się zachowują. Serwis opisuje dziewięć zachowań, które mogą doprowadzić do odejścia pracowników.
1. Przepracowanie
Nic nie wypala dobrych pracowników tak, jak przepracowanie. To pułapka, w którą wpadają menadżerowie. Przepracowany członek załogi, szczególnie jeśli jest jednym z najlepszych pracowników, czuje się tak, jakby był karany za swoją dobrą pracę. Najnowsze badania Stanforda pokazują, że wydajność pracownika spada, gdy jego tydzień pracy przekracza 50 godzin.
2. Niedocenienie i brak nagród za dobrą pracę
Każdy lubi uznanie, tym bardziej jeśli ciężko pracuje i daje z siebie wszystko. Menadżerowie muszą komunikować się z ludźmi, aby wiedzieć, co sprawia, że czują ci się dobrze w firmie. Dla jednych będzie to podwyżka, dla innych - publiczna pochwała. Muszą też nagradzać za dobrze wykonaną pracę.
3. Brak dbałości o pracowników
Ponad połowa osób, które rezygnują z pracy, robią to ze względu na relację z szefem. Dobrze prowadzone firmy potrafią zorientować się, czy ich menadżerowie umieją połączyć profesjonalizm z byciem człowiekiem. Jak czytamy, szefowie, którzy nie interesują się swoimi pracownikami, mają wyższy wskaźnik rotacji wśród załogi.
4. Niedotrzymywanie zobowiązań
Wiarygodny menadżer to ten, który dotrzymuje zobowiązań danych pracownikom. Udowadnia w ten sposób, że jest wiarygodny i honorowy. Ci, którzy tego nie robią ,wykazują brak szacunku wobec pracowników - podkreśla "Business Insider".
5. Zatrudnianie i promowanie niewłaściwych ludzi
Dobry, pracowity i efektywny pracownik chce współpracować z podobnie myślącymi profesjonalistami. Gdy obok pojawiają się osoby inaczej podchodzące do pracy, jest to bardzo duży czynnik demotywujący. Jeszcze gorsze jest promowanie niewłaściwych osób, szczególnie poprzez awanse. To powoduje, że dobrzy pracownicy nie czują się docenieni i odchodzą.
6. Brak możliwości realizowania swoich pasji
Utalentowani pracownicy to zazwyczaj pasjonaci w jakiejś branży. Umożliwienie im realizowania tych pasji poprawia ich wydajność i zadowolenie z pracy. Menadżerowie boją się jednak, że jeśli pozwolą ludziom realizować swoje pasje, spadnie ich wydajność i efektywność. Jest to strach nieuzasadniony - czytamy.
7. Brak możliwości rozwoju kompetencji
To w gestii menadżera leży, aby znalazł pole do rozwoju umiejętności pracowników. Oczywiście tych zawodowych. "Najbardziej utalentowani pracownicy chcą otrzymywać informacje zwrotne od swojego szefa. To pozwala zatrzymać ich na stanowiskach" - pisze "BI". Bo dzięki temu wiedzą, w którym kierunku mogą się rozwijać.
8. Brak kreatywności
To sprawia, że pracownik zaczyna nienawidzić swojej pracy. Czuje się jak trzymany w klatce i ograniczany. Status quo go nie zadowala.
9. Brak nowych wyzwań intelektualnych
Wielcy szefowie motywują swoich pracowników do osiągania rzeczy, które na pierwszy rzut oka wydają się nie do pomyślenia. Zamiast ustawiać małe, nudne cele popychają ludzi do rzeczy wymagających większego zaangażowania. Zadaniem dobrego menadżera jest zrobić wszystko, aby pomóc pracownikowi osiągnąć sukces.
Autor: mn / Źródło: Business Insider
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock