Przełom listopada i grudnia jest reklamowany przez czołowe sieci handlowe jako czas wyprzedaży związany z Black Friday i Cyber Monday. W trakcie drugiego z tych dni zakupy - w założeniu - mają przenieść się w przestrzeń internetową.
Sprzedaż skoczyła w kilka godzin
Według danych firmy analitycznej Salesforce, w Cyber Monday klienci wydali w internecie 17,3 miliardy dolarów w skali globalnej. Tylko do godziny 12.00 czasu wschodnioamerykańskiego (18.00 w Polsce - red.) sprzedaż w sieci wzrosła o 5,3 proc.
Analitycy prognozowali, że do końca dnia zwiększy się nawet o 6 proc. do 52,7 miliardów dolarów.
W samych Stanach Zjednoczonych odnotowano w tym czasie (do godziny 12 czasu wschodnioamerykańskiego) wzrost sprzedaży o 2,6 proc. do 3,4 miliardów dolarów.
Autorka/Autor: skib
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock