Carrefour Polska chce sprzedać stacje paliw zlokalizowane przy marketach - poinformowała redakcję biznesową portalu tvn24.pl Agata Kopytyńska, dyrektorka nieruchomości, aktywów i ekspansji oraz członkini komitetu wykonawczego spółki.
Informację o poszukiwaniach kupca jako pierwszy podał portal WiadomościHandlowe. Doniesienia te potwierdziła tvn24.pl przedstawicielka tej sieci handlowej.
Carrefour chce sprzedać stacje
"Zgodnie ze strategią 'Carrefour 2026', koncentrujemy naszą działalność na rozwoju najlepszych formatów, co pozwoli nam skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów w trudnym otoczeniu makroekonomicznym i geopolitycznym, skupiając się na naszym core biznesie" - wyjaśnia Agata Kopytyńska.
"W konsekwencji rozważamy i analizujemy możliwość sprzedaży naszej sieci stacji paliw, liczącej obecnie 39 obiektów, podobnie jak to miało miejsce w przypadku sprzedaży sieci sklepów specjalistycznych pod marką Galerie Alkoholi" - dodaje.
"Obecnie jesteśmy na etapie rozmów z potencjalnymi inwestorami, o których rezultacie będziemy informować" - podkreśla Koptyńska.
Poza Carrefourem własne stacje benzynowe przy marketach mają Auchan, Intermarche czy E.Leclerc.
Największe sieci handlowe w Polsce
Biedronka i Lidl to największe sieci handlowe w Polsce, biorąc pod uwagę wielkość przychodów w 2023 roku. Tak wynika z danych zebranych przez "Forbes". Sieć Biedronka, która należy do spółki Jeronimo Martins Polska, w minionym roku uzyskała przychody w wysokości 85,03 mld zł. Oznacza to wzrost o blisko jedną czwartą (24,6 proc.) w porównaniu do sytuacji rok wcześniej. Sieć Biedronka liczy blisko 3500 sklepów.
Na drugim miejscu znalazł się Lidl z przychodami na poziomie 33,37 mld zł, po wzroście o 24,1 proc. rok do roku. Firma ma około 900 sklepów w Polsce. Na najniższym stopniu podium sklasyfikowano znaną z takich marek jak abc, Groszek czy Lewiatan Grupę Eurocash - 30,86 mld zł, wzrost o 17,4 proc.
W ścisłej czołówce znalazła się również sieć Dino, która na koniec ubiegłego roku liczyła 2406 sklepów. Spółka w 2023 roku uzyskała przychody w wysokości 19,80 mld zł, po wzroście w ujęciu rocznym aż o 48,2 proc. To największy wzrost wśród dziesięciu największych firm handlowych w Polsce.
W ubiegłym roku Dino Oil, spółka należąca do sieci handlowej Dino Polska, zgłosiła nowy znak towarowy związany ze sprzedażą detaliczną paliw. Wniosek w tej sprawie trafił do Urzędu Patentowego RP. Dino Oil uruchomiła też pierwszą stację paliw na Pomorzu Zachodnim, ale służy ona wyłącznie do obsługi wewnętrznej floty.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: O. Kalacheva/Shutterstock