Po wielu miesiącach opiniowania ustawa o wsparciu produkcji gier komputerowych promujących polską kulturę ma wejść w życie. Ministerstwo kultury chce, by stało się to za pół roku - pisze poniedziałkowy "Puls Biznesu".
Gazeta przypomina, że projekt trafił do konsultacji jesienią 2018 r. Zgodnie z nim, producenci takich gier mogliby korzystać z ulgi podatkowej. Według "PB", jedną z przyczyn spowolnienia prac nad ustawą były zmiany personalne w departamencie własności intelektualnej i mediów ministerstwa kultury.
Indywidualna decyzja
Rzeczniczka resortu Anna Bocian przypomina w "Pulsie Biznesu", że przedłożenie projektu Komitetowi Stałemu Rady Ministrów planowane jest na IV kwartał, a wejście w życie - na początek 2020 r. O samym projekcie mówi, że trwają prace analityczno-legislacyjne w związku ze zgłoszonymi w toku uzgodnień międzyresortowych merytorycznymi uwagami.
Projekt ustawy o finansowym wsparciu produkcji "kulturowych" gier przewiduje wprowadzenie możliwości dodatkowego odliczenia od podstawy opodatkowania PIT/CIT 100 proc. ustawowo określonych kosztów kwalifikowanych - przypomina dziennik. To, czy gra dostanie wsparcie, ma być indywidualną decyzją ministerstwa kultury.
Rynek gier
Według danych branżowego portalu gamesindustry.biz wartość światowego rynku gier wideo w roku 2018 wyniosła około 135 mld mld dolarów (ponad 500 mld zł) i w porównaniu z 2017 rokiem zwiększyła się o prawie 11 proc.
Z kolei wartość polskiego rynku gier wideo w roku 2018 wyniosła według firmy analitycznej Newzoo 541,5 mln dolarów (ponad 2 mld zł). Według Forbesa w Polsce jest 16 mln graczy, a pod względem wielkości polski rynek jest 23. na świecie.
Autor: kris / Źródło: PAP, tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock