PKO BP, Bank Pekao, Santander, ING Bank Śląski, BNP Paribas, Velobank i Nest Bank - klienci tych banków muszą przygotować się na utrudnienia z powodu prac serwisowych w najbliższych dniach. W niektórych przypadkach mogą pojawić się problemy z płatnościami czy w dostępie do serwisu internetowego.
PKO BP
Na utrudnienia muszą przygotować się klienci PKO BP, największego banku w Polsce.
Jak podano w komunikacie, w niedzielę 22 września 2024 roku w godzinach od 00:00 do 12:00 nie będzie można korzystać:
- z serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes, - funkcji otwartej bankowości (Open Banking), - płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi "Płacę z iPKO".
"W czasie przerwy aplikacja iPKO Biznes mobile będzie niedostępna, a aplikacją IKO będzie można tylko wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko za pomocą Blik" - czytamy w komunikacie banku.
Jak podano, "wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych". "W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty. Jeśli możesz, prosimy wszystkie ważne transakcje wykonaj wcześniej. Za utrudnienia przepraszamy" - poinformował bank.
Bank Pekao
Prace serwisowe w najbliższych dniach zaplanował także Bank Pekao. Klienci muszą liczyć się z utrudnieniami 23.09 (poniedziałek) w godz. 1:00-5:00.
Jak podaje bank, w tym czasie:
- nie będzie można zalogować się do serwisu Pekao24 i aplikacji PeoPay oraz platformy eTrader Pekao, - nie będzie można skorzystać z Blika w aplikacji PeoPay, - nie będzie można zlecić przelewu z karty kredytowej, - nie będzie można zrealizować transakcji internetowej z użyciem kodu 3-D Secure, - klienci mogą napotkać trudności w korzystaniu z karty debetowej, bankomatów i terminali płatniczych naszego banku, - aplikacja PeoPay KIDS także będzie niedostępna.
"Wszystkie tego typu operacje zaplanuj wcześniej" - zaapelował bank.
Santander Bank Polska
W weekend nie będą działać także niektóre usługi Santander Banku Polska.
Od piątku 20 września do soboty 21 września, od godziny 23:00 do 8:00 nie będą działać: bankowość internetowa, przelewy natychmiastowe (Express Elixir, BlueCash), płatności w sklepach internetowych (Przelew24), Blik oraz Kantor Santander.
Niektóre funkcje pozostaną częściowo dostępne. "Sprawdzisz stan swojego konta sprzed przerwy. Zastrzeżesz też kartę i sprawdzisz listę zakupionych biletów lub parkingów" - podał bank.
"Możesz płacić kartą w sklepie i w internecie. Możesz wpłacać i wypłacać gotówkę" - poinformował bank.
ING Bank Śląski
"W nocy z niedzieli na poniedziałek (22 na 23 września) w godzinach 0:00 - 3:00 planowane są prace serwisowe. W związku z tym mogą wystąpić problemy z realizacją transakcji w urządzeniach sieci ING/Planet Cash" - czytamy w komunikacie banku.
"Transakcje we wrzutniach mogą być realizowane w trybie off-line. Przepraszamy za utrudnienia" - dodano.
mBank
"22 września br. Blik przeprowadzi prace rozwojowe swoich systemów. Z tego powodu od godziny 00:00 do 12:00 nie zrealizujesz przelewu na telefon Blik" - poinformowano w komunikacie mBanku.
"W tym czasie pozostałe nasze usługi będą działały bez zmian, np. zlecisz przelew lub zapłacisz kartą" - czytamy.
BNP Paribas
"Informujemy, że 21.09.2024 od godziny 00:00 do godziny 06:00 serwis www.bnpparibas.pl będzie niedostępny ze względu na zaplanowane prace serwisowe. Podczas przerwy możliwy będzie dostęp do systemów transakcyjnych, prezentowane będą numery infolinii oraz do zastrzegania kart" - czytamy w komunikacie BNP Paribas.
Velobank
Velobank w nocy z soboty 21 na niedzielę 22 września w godzinach 23:50 - 6:40 zaplanował przerwę techniczną.
Nie będzie można:
- zalogować się do bankowości mobilnej i internetowej, - zlecić przelewu, - skorzystać z z BLIKA, - płatności online kartą mogą być utrudnione.
"W niedzielę, 22 września od 00:00 do 12:00, Blik zaplanował prace serwisowe. W tym czasie nie wykonasz przelewów na telefon w ramach usługi BLIK w żadnym banku" - czytamy.
Nest Bank
"22 września (niedziela) od godz. 0:30 - 7:00 nasza bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą całkowicie niedostępne" - podał bank w komunikacie. Nie będzie można zalogować się do bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej, zmienić limitów w bankowości elektronicznej, skorzystać z Blika ani Visa Mobile, potwierdzić płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej, zapłacić w sklepie internetowym, korzystając z linka do płatności czy zmienić limitów płatności w bankowości elektronicznej.
"W tym czasie będzie można płacić kartą płatniczą, także za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów używając karty płatniczej" - czytamy.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock