Polacy coraz lepiej zarabiają i chętnie wydają pieniądze na zakupy. Grubsze portfele przyciągają zagraniczne sieci handlowe, które do tej pory były "wielkimi nieobecnymi" nad Wisłą. Sprawdź, jakie marki planują swój debiut w Polsce.
Tedi
Niemiecka sieć dyskontów z dekoracją wnętrz, zabawkami, elektroniką, kosmetykami i modą ma być na polskim rynku konkurentem dla takich sieci, jak Pepco czy KiK. Tedi słynie z niewysokich cen i dużego wyboru produktów.
Jednak na debiut w Polsce klienci będą musieli trochę poczekać. — W najbliższych tygodniach debiutujemy w Chorwacji, w przyszłym roku zaczynamy budować sieć we Włoszech, a bezpośrednio po tym w naszym programie są Polska i Portugalia — zapowiedział pod koniec sierpnia w rozmowie z Niemiecką Agencją Prasową (DPA) Silvan Wohlfarth, prezes firmy.
Za naszą zachodnią granicą "miś" znalazł uznanie. Jak na razie, Tedi ma 1,6 tys. butików, w tym 1,3 tys. w Niemczech.
Action
Bezpośrednim konkurentem sieci Tedi może być Action - holenderski dyskont , którego asortyment obejmuje m. in. dekoracje, zabawki, multimedia, artykuły gospodarstwa domowego, chemię gospodarczą, artykuły dla zwierząt oraz odzież. Co charakterystyczne, Action oferuje też produkty pod własnym szyldem.
W Europie ma ponad 900 sklepów, m. in. w Holandii, Belgii, Niemczech, Francji, Luksemburgu i Austrii.
W Polsce prowadzona jest rekrutacja do pierwszych sklepów w województwach dolnośląskim i wielkopolskim: w Wałbrzychu, Legnicy, Świdnicy, Lubaniu, Lesznie i Głogowie - informowała pod koniec sierpnia redakcja wiadomoscihandlowe.pl.
Jak podano, market w Legnicy rozpocznie działalność w październiku, a pozostałe niedługo potem.
Reklamy sieci wyświetlano na multimedialnych ekranach podczas meczu polskich siatkarzy z Serbią na Stadionie Narodowym.
Sfera
Polacy uwielbiają ubrania produkowane w Hiszpanii, o czym świadczy m.in. popularność odzieżówek należących do grupy Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear).
W związku z tym swoich sił spróbuje Sfera, hiszpańska sieć odzieżowa z Grupy El Corte Ingles. Magazyny branżowe nazywają ją "największym konkurentem Inditex i Mango". W Polsce zadebiutuje we Wrocławiu. Butik zostanie otwarty w październiku w powstającej galerii Wroclavia.
Sklepy hiszpańskiej sieci działały do tej pory w Hiszpanii, Portugalii, Grecji i Meksyku. W ofercie wrocławskiego sklepu o powierzchni 867 mkw. znajdą się ubrania dla kobiet, mężczyzn i dzieci.
Pizzerie Papa John's
Z raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych wynika, że w Polsce działa około 5 tys. pizzerii. Wkrótce mogą do nich dołączyć kolejne, jako że słynna sieć Papa John's chce rozpocząć ekspansję nad Wisłą.
Spółka PJ Western, do której należy sieć Papa John's, podała w sierpniowym komunikacie, że pod koniec 2017 r. zacznie realizować plany otwarcia 23 restauracji w Polsce.
Lokale mają działać w formie franczyzy. Na całym świecie pod jej szyldem działa ponad 4,7 tys. lokali, m.in. kilkaset w Wielkiej Brytanii.
To nie pierwszy raz, kiedy firma próbuje wejść na polski rynek. Jak w 2015 roku podliczył branżowy portal franczyzawpolsce.pl firma już pięć razy się do tego przymierzała.
Marki, które niedawno zadebiutowały:
Max Premium Burgers
Fani burgerów już mogą spróbować znanych kanapek Max Premium Burgers, szwedzkiej sieci barów szybkiej obsługi. Pierwszy w Polsce lokal otwarto z początkiem roku szkolnego we wrocławskiej Galerii Domikańskiej. Ale w ciągu najbliższych 10 lat ma być ich znacznie więcej.
Na uroczystym otwarciu lokalu zjawił się prezes firmy i syn założyciela Richard Begfors. "Cieszymy się, że możemy otworzyć pierwszą polską restaurację właśnie we Wrocławiu. W planach mamy już kolejne, a w następnych latach chcemy jeszcze bardziej przyspieszyć, by w ciągu dekady mieć w Polsce przynajmniej 200 restauracji" - mówił cytowany w komunikacie dyrektor.
W Szwecji burgery są serwowane od prawie 50 lat. Polska jest kolejnym, po Szwecji, Norwegii, Danii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich rynkiem, na którym będzie działać ta sieć.
Hamleys
Hamleys otwiera butik w Polsce, żeby zdobyć serca najmłodszych Polaków. To brytyjska sieć sprzedająca zabawki, która ma ponad 70 sklepów na całym świecie.
W Polsce działa w nowotwartej Galerii Północnej na warszawskiej Białołęce, wynajmując sklep o powierzchni 1600 mkw. Marka znana jest z wyjątkowej aranżacji swoich sklepów i organizowania wydarzeń.
W opisie sklepu na stronie Galerii napisano, że znajdziemy tam m.in "gabinet luster, wodne atrakcje, demonstracje i pokazy naszych magików, mówiące drzewo lub kilkumetrowe postacie z bajek".
Melon Fashion Group
Melon Fashion Group to jeden z największych detalistów branży odzieżowej z Rosji. Znana jest przede wszystkim dzięki flagowej sieci Zarina. Ten butik obok Love Republic, również należącego do MFG, zaczął niedawno swoją działalność w Galerii Północnej w Warszawie.
Jak zauważają eksperci modowi, style nawiązuje do mody Europy Zachodniej. Także nawiązanie nazwą Zariny do hiszpańskiej Zary nie wydaje się być przypadkowe.Z drugiej strony, "zarina" może oznaczać po prostu cesarzowa (np. z j. włoskiego "la zarina", z j niemieckiego "die Zarin")
Prezesem Melon Fashion Poland został Maciej Borys, związany z firmą LPP, do których należą m.in. takie marki jak: Reserved, Mohito, Cropp Town.
MFG działa w 7 krajach, m.in. na Białorusi, Ukrainie, Kazachstanie, zatrudniając 3700 osób. Do MFG należy też marka befree, która również ma swój butik w Galerii Północnej. W tym roku zadebiutowała w Polsce ze sklepem w Poznaniu i Gdańsku.
Autor: ps/gry / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock, Wikipedia, mat. prasowe