- Nawet meble, które wydają się tradycyjnym produktem, mogą być tak wymyślone, że tworzą zupełnie nową jakość - mówił Piotr Voelkel, członek kapituły rankingu "Najbardziej Kreatywni w Biznesie".
Voelkel, twórca wnętrzarskiej marki VOX zapewniał, że jako członek jury podczas wyłaniania kandydatów na zwycięzców rankingu, nie będzie ograniczał się do branży dizajnu, która powszechnie kojarzona jest z innowacyjnością.
- Będę szukał w wielu innych branżach, właśnie tych, którzy odkryli radość tworzenia rzeczy unikalnych po raz pierwszy - deklarował. - Takich, których świat nie widział - dodał.
Biznesmen zauważał jak w ciągu lat zmieniła się gospodarka. Na początku lat 90., kiedy rozpoczynał swoją karierę, chodziło głównie o to, by w Polsce umieć stworzyć idealne kopie produktów z zachodu. Konkurowało się wtedy głównie ceną. Tymczasem dzisiaj walczy się oryginalnością pomysłu - opowiadał Voelkel.
Jednak - jak mówił - twórcy nie powinni zapominać o użyteczności wynalazków. Zdaniem eksperta, w procesie tworzenia ważne jest bowiem, żeby zadawać sobie pytanie o cel powstania produktu.
Celem rankingu Najbardziej Kreatywnych w Biznesie jest przede wszystkim promować innowacyjny segment w polskim biznesie. W ciągu poprzednich sześciu edycji nagrodzonych zostało 300 firm i 400 przedsiębiorców. W związku z siódmą osłoną zmieniono sposób wyboru laureatów, których teraz typuje Kapituła, składająca się z wpływowych przedstawicieli biznesu z różnych branż oraz nagrodzonych w poprzednich edycjach.
Autor: ps//bgr / Źródło: TVN24 BiS
Źródło zdjęcia głównego: TVN24 BiS