Awaria w wielkim banku usunięta

Mężczyzna chciał wypłacić 50 tysięcy złotych (zdjęcie ilustracyjne)
Komentarze po ujawnieniu, że Prezes Narodowego Banku Polskiego Adam Glapiński formalnie ma obecnie 14 doradców
Źródło: TVN24
ING Bank Śląski poinformował o zakończeniu awarii. "Nasze systemy działają już prawidłowo" - czytamy we wpisie w mediach społecznościowych.

"Od 8:20 zmagamy się z awarią. Możecie napotkać na problemy z płaceniem kartami w terminalach i internecie, korzystaniem z bankomatów i wpłatomatów. Niedostępna jest również część usług w Moim ING" - poinformował bank w komunikacie zamieszczonym w mediach społecznościowych. Wcześniej zgłoszenie w tej sprawie otrzymaliśmy od jednego z klientów banków na Kontakt 24.

Awaria w ING Banku Śląskim usunięta

Z komunikatu ING Banku Śląskiego wynikało, że z powodu awarii wystąpiły utrudnienia w m.in. płaceniu kartami w terminalach i internecie, wykonywaniu wpłat i wypłat z bankomatów i wpłatomatów, autoryzacji 3D secure płatności w internecie, widoczności kart kredytowych i płatniczych w Moim ING.

"Płatności kodami BLIK generowanymi w aplikacji Moje ING działają prawidłowo. Jeśli możecie - do czasu usunięcia awarii korzystajcie z tej opcji płatności i w bankomatach" - zalecał bank.

"W związku z awarią utrudnione jest dodzwonienie się na naszą infolinię i do naszego Biura Maklerskiego. Bardzo utrudniona jest również obsługa w naszych placówkach bankowych. Jeśli możecie - przesuńcie planowaną wizytę w nich" - informowało ING, jednocześnie zapewniając o pracach nad "jak najszybszym rozwiązaniem awarii".

Po godzinie 15.00 poinformowano o zakończeniu utrudnień. "Nasze systemy działają już prawidłowo" - zapewniono.

Ostrzeżenie przed oszustami

Dodatkowo ING Bank Śląski po południu opublikował aktualizację, z której wynikało, że utrudnienia próbują wykorzystać oszuści.

"Mamy sygnały, że problemy techniczne usiłują wykorzystać oszuści. Dzwonią do naszych klientów w imieniu banku, próbując ich namówić do wykonania jakiś działań, podania kodu BLIK etc. Pamiętajcie, że bank nigdy nie prosi o takie dane" - podkreślili przedstawiciele ING Banku Śląskiego.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: