ING Bank Śląski poinformował o zakończeniu awarii. "Nasze systemy działają już prawidłowo" - czytamy we wpisie w mediach społecznościowych.
"Od 8:20 zmagamy się z awarią. Możecie napotkać na problemy z płaceniem kartami w terminalach i internecie, korzystaniem z bankomatów i wpłatomatów. Niedostępna jest również część usług w Moim ING" - poinformował bank w komunikacie zamieszczonym w mediach społecznościowych. Wcześniej zgłoszenie w tej sprawie otrzymaliśmy od jednego z klientów banków na Kontakt 24.
Awaria w ING Banku Śląskim usunięta
Z komunikatu ING Banku Śląskiego wynikało, że z powodu awarii wystąpiły utrudnienia w m.in. płaceniu kartami w terminalach i internecie, wykonywaniu wpłat i wypłat z bankomatów i wpłatomatów, autoryzacji 3D secure płatności w internecie, widoczności kart kredytowych i płatniczych w Moim ING.
"Płatności kodami BLIK generowanymi w aplikacji Moje ING działają prawidłowo. Jeśli możecie - do czasu usunięcia awarii korzystajcie z tej opcji płatności i w bankomatach" - zalecał bank.
"W związku z awarią utrudnione jest dodzwonienie się na naszą infolinię i do naszego Biura Maklerskiego. Bardzo utrudniona jest również obsługa w naszych placówkach bankowych. Jeśli możecie - przesuńcie planowaną wizytę w nich" - informowało ING, jednocześnie zapewniając o pracach nad "jak najszybszym rozwiązaniem awarii".
Po godzinie 15.00 poinformowano o zakończeniu utrudnień. "Nasze systemy działają już prawidłowo" - zapewniono.
Ostrzeżenie przed oszustami
Dodatkowo ING Bank Śląski po południu opublikował aktualizację, z której wynikało, że utrudnienia próbują wykorzystać oszuści.
"Mamy sygnały, że problemy techniczne usiłują wykorzystać oszuści. Dzwonią do naszych klientów w imieniu banku, próbując ich namówić do wykonania jakiś działań, podania kodu BLIK etc. Pamiętajcie, że bank nigdy nie prosi o takie dane" - podkreślili przedstawiciele ING Banku Śląskiego.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: ImYanis/Shutterstock