Linie American Airlines przepraszają krakowian, którzy mogli poczuć się urażeni spotem zachęcającym do odwiedzenia stolicy Małopolski. - Doceniamy to, że linie American Airlines, które są dla nas ważnym partnerem, zareagowały na nasze obiekcje - powiedziała rzeczniczka prezydenta Krakowa Monika Chylaszek.
W sierpniu linia lotnicza American Airlines poinformowała, że uruchomi w przyszłym roku swoje pierwsze połączenie do Polski. Samoloty przewoźnika będą latać od 7 maja na trasie z Chicago do Krakowa.
Jednocześnie przewoźnik wystartował z kampanią w mediach społecznościowych zapowiadającą nowe trasy. W spocie Budapeszt jest reklamowany jako miejsce, gdzie można popływać statkiem po Dunaju, Praga jako miejsce, gdzie można iść na spektakl teatru lalkowego, a Kraków jako miasto, gdzie można napić się wódki z przyjaciółmi.
American Airlines przeprasza
"Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowa mogli się poczuć urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediach społecznościowych" - napisali w liście do prezydenta Krakowa przedstawiciele American Airlines Tom Lattig i Richard Muise.
Jak wyjaśnili, celem spotu było zaangażowanie osób obserwujących kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania Krakowem. "Oprócz samego postu, który został zaprojektowany jako szybki zwiastun, opublikowaliśmy na naszej stronie internetowej specjalną sekcję na temat nowego połączenia, zawierającą informacje o krakowskich atrakcjach, na przykład o wspaniałym Zamku Królewskim na Wawelu, pięknym krakowskim Rynku Głównym i magicznym Kazimierzu. Na stronie nie ma żadnych odniesień związanych z degustacją alkoholu" - zapewnili przedstawiciele American Airlines.
List prezydenta
To odpowiedź na list prezydenta Krakowa do kierownictwa American Airlines.
Jacek Majchrowski podkreślił w nim, że cieszy się z planów uruchomienia nowych połączeń, ale zwrócił też uwagę na spot, w którym Kraków - Europejskie Miasto Kultury - został skojarzony wyłącznie z rytuałem picia wódki, co w stolicy Małopolski wzbudziło ogromne emocje.
"Opinie te należy tłumaczyć coraz większą wrażliwością mieszkańców Krakowa w temacie promocji miasta jako destynacji rozrywkowej" - napisał Majchrowski. Prezydent przypomniał, że w 2018 roku Kraków odwiedziło niemal 13,5 miliona turystów, z których blisko połowa deklaruje, że przybywa dla zabytków, piękna i atmosfery miasta i przedstawił szereg wydarzeń kulturalnych między innymi festiwali, które odbywają się w Krakowie.
Autor: mb / Źródło: PAP, tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock