Po miesiącach spekulacji oraz przecieków Facebook daje wreszcie swoim użytkownikom więcej możliwości reagowania na zdjęcia, posty i filmy opublikowane w serwisie. Teraz będą mogli wybrać jedną z sześciu ikon, aby wyrazić to, co czują.
Do słynnego już jasnoniebieskiego kciuka dołącza serce, śmiejąca się twarz, zaskoczona twarz, smutna twarz i wkurzona twarz.
Rok burzy mózgów
Aby wybrać jedną z ikonek należy najechać kursorem myszki na przycisk "Lubię to". Wtedy, tuż nad nim pojawi się zestaw sześciu ikonek. W przypadku aplikacji mobilnej należy natomiast przycisnąć "Lubię to" i poczekać aż ikonki pojawią się na wyświetlaczu. Trzeba jednak pamiętać, że Facebook wprowadza nową funkcję fazowo, więc nie u wszystkich użytkowników od razu pojawi się możliwość większego wyboru. Facebook wybrał pięć nowych ikonek po roku burzy mózgów i testów. Serwisowi zależało przede wszystkim, aby nowe opcje były uniwersalne. Facebook dostępny jest w niemal wszystkich krajach, w 70 językach. Firma prowadziła badania w kilku krajach, w tym Hiszpanii, Irlandii i na Filipinach, aby sprawdzić, jak nowe ikonki są odbierane w rożnych językach i kulturach. Facebook wprowadził przycisk "Lubię to" w 2009 roku. Wielu użytkowników domagało się wprowadzenia przycisku "Nie lubię tego", ale Mark Zuckerberg odrzucił ten pomysł w obawie, że przyczyniłby się do rozprzestrzeniania hejtu w sieci.
Internet dla Afryki. Facebook ma ambitny plan:
Autor: tol/gry / Źródło: The Verge, Fortune
Źródło zdjęcia głównego: newsroom.fb.com