Piątkowa awaria dotknąć miała jednocześnie trzech aplikacji koncernu Meta: Messengera, Instagrama i Facebooka. Jak wynika z ustaleń redakcji tvn24.pl, awaria dotyczy jednak jedynie części ich użytkowników. Najczęściej zgłaszanymi przez nich problemami technicznymi są obecnie niemożność przesyłania zdjęć i wiadomości głosowych oraz problemy z zalogowaniem się.
Awaria Messengera, Facebooka i Instagrama
Dane Downdetector, serwisu gromadzącego dane o problemach i awariach zgłaszanych przez internautów, wskazują, że awaria dotknęła co najmniej kilku tysięcy użytkowników. W przypadku Instagrama najwięcej zgłoszeń odnotowano około godziny 12. W sprawie Facebooka najwięcej raportów zgłoszono około 12:30, zaś w sprawie Messengera około 13. Od tej pory liczba raportów sukcesywnie się zmniejsza, w momencie publikacji tego artykułu nadal w ciągu godziny odnotowano kilkaset zgłoszeń dotyczących przede wszystkim Messengera.
Koncern Meta jak dotąd nie skomentował tej awarii.
Awarie Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa
Do największej awarii w historii koncernu doszło jak dotąd w październiku 2021 roku, kiedy to jeden z pracowników Mety błędnie uaktualnił protokół BGP, system sterujący ruchem w Internecie. W efekcie Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp przestały być dostępne w sieci na całym świecie. Pracownicy Mety mieli trudności z komunikacją wewnętrzną w firmie. Część z nich utraciła również dostęp do niektórych budynków firmy.
ZOBACZ TEŻ: Miliony przechodzą na aplikację Zuckerberga. "Zabójca Twittera"
Autorka/Autor: jdw//mm
Źródło: Downdetector, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock