Właściciel Google - Alphabet - pokazał, w jaki sposób wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) w swoich firmach, w tym wzmocnionego chatbota Gemini i ulepszenia wyszukiwania - podał Reuters. Agencja dodała, że Alphabet stara się konkurować z rywalami na rynku AI.
Google chce odświeżyć swoje produkty od momentu, gdy wspierany przez Microsoft OpenAI ChatGPT uruchomiony w 2022 r. zadziwił opinię publiczną i zagroził panowaniu najpopularniejszej wyszukiwarki online - wskazała Agencja Rutera.
Google pokazało, jak wykorzystuje sztuczną inteligencję
Wśród najnowszych propozycji Google znalazły się: dodatek do modeli sztucznej inteligencji Gemini 1.5 znany jako Flash, który jest szybszy i tańszy w uruchomieniu; prototyp o nazwie Project Astra, który może rozmawiać z użytkownikami o wszystkim, co zostało uchwycone aparatem smartfona w czasie rzeczywistym; oraz wyniki wyszukiwania skategoryzowane pod nagłówkami generowanymi przez sztuczną inteligencję - wymienił Reuters.
Wskazał też, że prezentacja produktu na dorocznym wydarzeniu deweloperskim Google w Mountain View w Kalifornii nastąpiła po krótszej prezentacji rywala OpenAI w poniedziałek. OpenAI zademonstrowało, w jaki sposób ChatGPT może udzielać odpowiedzi głosowych z ludzką intonacją na dowolny pisemny lub wizualny monit. Dyrektor generalny startupu, Sam Altman, napisał, że OpenAI dostarczyło oprogramowanie, które "przypomina sztuczną inteligencję z filmów".
Rywalizacja Google z OpenAI
Wiadomości Google czasami poruszały podobne tematy, co podkreśla tylko zaciekłą rywalizację między dwoma twórcami sztucznej inteligencji.
Na przykład jednostka AI Alphabet - Google DeepMind - pracowała nad stworzeniem technologii, która może wykonywać codzienne zadania dla konsumentów. Wczesne wyniki przejawiły się w Project Astra - narzędziu, które może korzystać z kamery smartfona i wyciągać wnioski na temat otaczającego go świata.
- Chcieliśmy zbudować uniwersalny program AI, który może być naprawdę pomocny w codziennym życiu - powiedział Demis Hassabis, dyrektor generalny Google DeepMind, o pracy nad Project Astra.
Innym obszarem, w którym Google pokazało, jak walczy z konkurencją, było generowanie wideo. Firma zaprezentowała Veo, model sztucznej inteligencji, który może tworzyć filmy w rozdzielczości 1080p trwające dłużej niż minutę, dostępne dla zatwierdzonych twórców na zasadzie podglądu, w tym filmowca Donalda Glovera. OpenAI promowało własne oprogramowanie do tworzenia filmów wśród kadry kierowniczej Hollywood, zachwycając i niepokojąc branżę kreatywną - podał Reuters.
Google ogłosiło także ulepszenie swojego modelu Gemini Pro 1.5. Sztuczna inteligencja może potencjalnie odpowiadać na pytania, gdy ma do przetworzenia tysiące stron tekstu lub ponad godzinę wideo - wyjaśniła Agencja Reutera.
Dodała, że we wtorek akcje firmy Alphabet rosły o około 1 procent do około 172,5 dol.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock