44 złote - na tyle ustalono jednostkową cenę akcji Play Communications, właściciel operatora sieci Play, która zadebiutuje na giełdzie pod koniec lipca. Firma planuje sprzedaż maksymalnie 121,6 mln akcji i pozyskać 5,2 mld zł.
Oferta publiczna Play Communications obejmie maksymalnie 121,6 mln istniejących akcji. Cena maksymalna została ustalona na 44 zł. Oznacza to, że maksymalna kapitalizacja rynkowa spółki kształtuje się na poziomie ok. 11,2 mld zł.
Miliardy z rynku
Jeśli wszystkie akcje zostaną sprzedane po cenie maksymalnej akcjonariusz sprzedający mógłby uzyskać wpływy pieniężne netto w wysokości 5,2 mld zł - podano w prospekcie emisyjnym. Debiut spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych zaplanowano wstępnie na 27 lipca. Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje w terminie od 4 do 12 lipca tego roku. Z kolei zapisy inwestorów instytucjonalnych potrwają od 14 do 18 lipca.
Na co wpływy?
Play Communications poinformował, że zamierza wykorzystać część pozyskanych wpływów, by przedterminowo wykupić obligacje Senior PIK Toggle Notes, o zapadalności w 2022 r., wyemitowane przez Impera Holdings SA, swoją spółkę dominującą. Pozostałą część uzyskanych środków wykorzysta na sfinansowanie dystrybucji do swoich akcjonariuszy i częściowe rozliczenie pieniężne istniejących programów motywacyjnych, które zostaną zakończone w związku z ofertą w zakresie, w jakim nie będą one reinwestowane w akcje przez menedżerów.
Dywidendy
Play Communications planuje również wypłatę dywidendy w wysokości 650 mln zł w II kw. 2018 r. za 2017 rok. W kolejnych latach planuje roczny wskaźnik wypłaty dywidendy w wysokości 65-75 proc. skonsolidowanych wolnych przepływów pieniężnych. Polityka dywidendowa ma zostać poddana przeglądowi, gdy Play Communications osiągnie długoterminowy cel poziomu wskaźnika dług netto do skorygowanej EBITDA na poziomie ok. 2,5-krotności.
Główny gracz
Play jest drugim co do wielkości operatorem telefonii komórkowej w Polsce - na koniec marca 2017 r. posiadał ponad 14,3 mln klientów. Jej sieć sprzedaży na koniec marca tego roku składała się z ponad 850 placówek w 420 miastach. Z kolei udział rynkowy spółki mierzony liczbą klientów wynosił 27,6 proc. W 2016 roku przychody Play wzrosły o 13 proc. do 6,12 mld zł.
Autor: msz / Źródło: PAP