Zespół cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF) ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod PKO Bank Polski. Cyberprzestępcy przygotowali fałszywą stronę banku.
CSIRT KNF w mediach społecznościowych opublikował nowe ostrzeżenie. "Uwaga! Ostrzegamy przed kolejnym oszustwem. W tym przypadku cyberprzestępcy podszywają się pod @PKOBP. Na fałszywej stronie bankowości elektronicznej wyłudzają hasła do logowania użytkowników" - czytamy we wpisie w serwisie X.
"Bądźcie ostrożni i weryfikujcie adres strony, na której się znajdujecie" - radzą przedstawiciele zespołu.
Adres niebezpiecznej domeny to pkobp.info.
PKO BP o możliwości potwierdzenia tożsamości pracownika
PKO BP w ostatnich dniach przypominał, że w aplikacji IKO można potwierdzić tożsamość pracownika banku. "Oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym banków. W trakcie rozmowy mogą prosić m.in. o login, hasła, PESEL, dane karty i numer CVV2/CVC2 oraz kod Blik. Jeśli przekażesz im te dane, mogą wykorzystać je np. do zlecenia operacji na Twoim koncie" - zwrócono uwagę.
Dlatego przedstawiciele największego banku w Polsce zachęcają do korzystania z możliwości upewnienia się, że prowadzimy rozmowę z prawdziwym pracownikiem. Opcja jest dostępna w aplikacji mobilnej IKO.
Aby skorzystać z tej opcji, należy powiedzieć osobie, z którą rozmawiamy, że chcemy zweryfikować jej tożsamość. "Poproś o imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni. Po chwili dostaniesz powiadomienie z aplikacji IKO z danymi pracownika. Jeśli dane się zgadzają, potwierdź je i kontynuuj rozmowę" - wyjaśnił bank.
"Jeśli dzwoniący odmówi weryfikacji, poda błędne dane lub weryfikacja nie będzie możliwa – rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię: 800 302 302" - dodano.
W ostatnich dniach informowaliśmy o kampanii oszustów podszywających się pod mBank.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock