Duży operator zwraca pieniądze. Trzeba się pospieszyć

Awaria sieci komórkowej
Orange zwróci konsumentom opłaty. Prezes UOKiK komentuje
Źródło: UOKiK
"W związku z wątpliwościami UOKiK zwracamy środki, które są równowartością pobranych opłat za utrzymanie numeru w sieci" - poinformowało Orange w mediach społecznościowych. Chodzi o byłych klientów operatora. Wniosek w tej sprawie można złożyć tylko do 18 grudnia.

"24 stycznia 2024 r. przestaliśmy pobierać opłatę za utrzymanie numeru w sieci w ofercie na kartę. Opłata w wysokości 5 zł była naliczana za każde 31 dni braku aktywności Abonenta w okresie od 4.04.2022 r. do 24.01.2024 r." - przekazało Orange na profilu w mediach społecznościowych.

Jak dodano, "w związku z wątpliwościami UOKiK zwracamy środki, które są równowartością pobranych opłat za utrzymanie numeru w sieci".

Wyjaśniono, że chodzi o osoby, które z usług operatora przestały korzystać i wcześniej zwrotu nie dostali.

"Byli klienci oferty Orange na kartę, którym w okresie od 4.04.2022 do 24.01.2024 r. pobraliśmy opłatę za utrzymanie numeru w sieci i którzy nie dostali zwrotu środków do tej pory, jako doładowanie konta oferty na kartę lub korektę faktury (nie mają konta w Orange)" mogą złożyć wniosek o zwrot środków - wynika z komunikatu Orange.

Poinformowano przy tym, że wniosek można złożyć od 18 listopada do 18 grudnia 2024 r.

Dalej poinformowano, że wniosek można złożyć za pomocą specjalnego formularza, a do tego należy przygotować:

- PESEL lub numer dokumentu podany przy rejestracji numeru w Orange, - numer telefonu, z którego była pobrana opłata za utrzymanie numeru w sieci, - numer rachunku bankowego, na który przelany zostanie zwrot.

"Zwrot klienci otrzymają na numer rachunku bankowego podany na formularzu. Środki przelejemy najpóźniej do 18 lutego 2025 r." - poinformował operator.

Obecni klienci Orange

Na stronie internetowej operatora przekazano, że w przypadku klientów, którzy nadal korzystają z oferty na kartę, zwrot został przyznany na: - numer, który został obciążony opłatą i nadal był aktywny w ofercie na kartę, - inny aktywny numer ofercie na kartę tego samego klienta, jeżeli numer, z którego została pobrana opłata, był zdezaktywowany.

Zwrot został zrealizowany w dniach 9–22 lipca 2024 r. Po zasileniu konta klient otrzymał potwierdzenie SMS.

W przypadku klientów, którzy przenieśli numer, z którego została pobrana opłata, na ofertę abonamentową, zwrot został zrealizowany jako korekta faktury. Odpowiednia informacja znalazła się na fakturze (począwszy od faktur z 14.08.2024 r.).

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: