Bank Pocztowy, mBank, Toyota Bank, Nest Bank, ING Bank Śląski, BNP Paribas - to banki, które zaplanowały w najbliższych dniach prace serwisowe. W związku z tym klienci mogą mieć problemy w dostępie do niektórych usług bankowych.
Bank Pocztowy
Bank Pocztowy opublikował na swojej stronie komunikat, w którym poinformował, że "w związku z planowanymi pracami administracyjnymi w dniu 04.02.2024 r. od godziny 22:00 do 05.02.2024 r. do godziny 02:00 mogą wystąpić krótkotrwałe problemy w dokonywaniu transakcji bezgotówkowych i gotówkowych kartami płatniczymi, w tym transakcji mobilnych realizowanych za pośrednictwem portfeli cyfrowych".
BNP Paribas
Bank BNP Paribas zapowiedział prace serwisowe na środę, 7 lutego. Tego dnia od godziny 22:00 do godziny 01:00 w czwartek nie będzie dostępny serwis www.bnpparibas.pl. Podczas przerwy możliwy będzie dostęp do systemów transakcyjnych, prezentowane będą numery infolinii oraz do zastrzegania kart.
ING Bank Śląski
Prace serwisowe pojawią się także w ING Banku Śląskim.
"W sobotę 3 lutego planujemy przeprowadzenie prac technologiczno-serwisowych. W godzinach 08.00 – 20.00 niedostępny będzie moduł Makler w systemie bankowości internetowej" - poinformowało ING.
Dodano, że w nocy z soboty na niedzielę, 3/4 lutego, od godziny 0:00 do godziny 1:30 mogą wystąpić utrudnienia z:
- płatnościami kartami w Internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS, - aktywowaniem kart, zmianą limitów transakcyjnych, ubezpieczaniem kart i nadawaniem kodów PIN, - zamawianiem kart płatniczych, - przypisaniem kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile, - dodawaniem kart do portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay).
Dodatkowo mogą występować problemy z płatnościami kartą w terminalach płatniczych, bankomatach oraz wpłatomatach.
Bank radzi, by niezbędne zakupy robić poza godzinami prac serwisowych.
Ponadto, 4 lutego, w godzinach od godziny 7:00 do godziny 7:30 nie będzie dostępna opcja zlecenia oraz odbioru przez bank przelewu ekspresowego (BlueCash).
mBank
Z kolei mBank zapowiedział, że z powodu zaplanowanych prac rozwojowych, w sobotę, 3 lutego od godziny 7:00 do godziny 13:00, klienci nie zalogują się do eMaklera i maklerskich aplikacji mobilnych.
NestBank
Prace serwisowe zapowiedział także NestBank, zaplanowano je na niedzielę, 4 lutego - od godziny 0:30 do godziny 4:00. W tym czasie bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą całkowicie niedostępne dla klientów. To oznacza, że klienci:
- nie zalogują się do bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej, - nie zmienią limitów w bankowości elektronicznej, - nie skorzystają z BLIKA ani Visa Mobile, - nie potwierdzą płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej, - nie zapłacą w sklepie internetowym, korzystając z linka do płatności, - nie zmienią limitów płatności w bankowości elektronicznej.
"W tym czasie będzie można płacić kartą płatniczą, także za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów, używając karty płatniczej" - poinformował Nest Bank.
Toyota Bank
Toyota Bank także zaplanował prace serwisowe w najbliższy weekend, potrwają od 03 lutego od godziny 13:00 do 05 lutego do godziny 06:00.
"W tym czasie mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do Systemu Bankowości Elektronicznej, autoryzacji płatności kartowych, Automatycznego Serwisu Telefonicznego, wyciągów oraz usług tzw. szybkich płatności" - poinformował bank.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: ImYanis/Shutterstock