Potrojenie sprzedaży i podwojenie liczby fabryk - to plany Coca-Coli wobec chińskiego rynku na najbliższą dekadę. Jak pisze "Financial Times", ten największy producent napojów bezalkoholowych na świecie stawia na rosnącą w Chinach klasę średnią i na rozwój rynku wewnętrznego.
Coca-Cola ma też sześciokrotnie zwiększyć liczbę lodówek ze swoimi napojami w chińskich sklepach i dotrzeć do blisko 5 milionów kolejnych punktów handlowych.
"Financial Times" pisze, że plany spółki wobec Chin są kluczowym elementem strategii podwojenia przychodów koncernu z obecnych 100 miliardów dolarów w ciągu najbliższych 10 lat. Władze firmy oczekują, że 60 procent tego wzrostu będzie pochodziło właśnie z Chin, a także z Indii i innych rynków wschodzących, a tylko 15 procent z gospodarek rozwiniętych. Chiny są trzecim co do wielkości rynkiem dla Coca-Coli, jeśli wziąć pod uwagę skalę przychodów. Amerykański koncern kontroluje tam 15 procent rynku napojów w puszkach i butelkach, i ma w Chinach ponad 2 razy wyższe przychody niż PepsiCo.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: coca-cola.com.cn