Amerykański gigant spożywczy Kraft Foods zaproponował połączenie z brytyjską firmą Cadbury za sumę 16,7 miliarda dolarów. Cadbury odrzucił jednak na razie warunki propozycji rywala. Brytyjczycy są m.in. właścicielami polskiej marki Wedel.
Kraft zadeklarował jednocześnie utrzymanie miejsc pracy w brytyjskich fabrykach, w tym także tych, które sam Cadbury zamierzał likwidować. Oferowana cena za akcje Cadbury była o 31 procent wyższa, niż kurs na zamknięciu z 4 września.
Mimo odmownej odpowiedzi, Kraft nadal zamierza naciskać na transakcję, która miałaby stworzyć globalnego potentata na rynku przekąsek, słodyczy i dań gotowych. Połączenie miałoby przynieść 625 milionów dolarów oszczędności rocznie.
Istniejący od 1903 roku Kraft Food to drugi co do wielkości koncern spożywczy na świecie po Nestle. W Polsce jest właścicielem firmy Olza - producenta wafelków "Prince Polo", oraz LU Polska, znanego z ciasteczek Lu Petitki.
Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl