Polska zajmuje drugie miejsce w Europie pod względem wzrostu wydatków reklamowych w sieci. W pierwszym półroczu 2010 roku wyprzedziliśmy między innymi Wielką Brytanię, Francję i Włochy - wynika z badań IAB Polska.
Wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 18 procent. Tylko w Hiszpanii z państw europejskich reklama w sieci wzrosła bardziej niż u nas - o 20 proc.
Prognozy dla reklamu online w Europie są optymistyczne. Według IAB Europe, jeśli obecne tempo wzrostu się utrzyma, Europa wyprzedzi pod względem wartości rynku reklamy online Stany Zjednoczone w drugiej połowie 2011 roku.
Coraz więcej kampanii trafia do sieci
- Możemy zaobserwować coraz więcej nowych kampanii, od firm, które dopiero wkraczają do internetu, a także zwiększenie budżetów na działania online firm, które działają na tym rynku dłużej – twierdzi Alain Heureux, prezes IAB Europe. - Widzimy też coraz lepsze wyniki dla kampanii cross-mediowych, łączących internet, telewizję, radio czy outdoor - dodał.
Gdzie największe wzrosty
W pierwszej połowie 2010 roku największy wzrost wydatków na reklamę online zanotowała Hiszpania – o 20 procent. Na drugim miejscu była Polska, na trzecim zaś Włochy z wynikiem 15 procent. W Hiszpanii reklama w sieci zawdzięcza wzrost zwycięstwu na tegorocznym Mundialu. Część reklamodawców zdecydowała się ulokować swoje budżety w sieci, zamiast w telewizji.
Na kolejnych miejscach znalazły się Włochy ze wzrostem o 15 proc., Węgry (11 proc.), Wielka Brytania, Francja i Bułgaria (10 proc.)
Źródło: money.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu