Tegoroczna, czwarta edycja badania jakości obsługi w polskich sieciach handlowych po raz pierwszy wypadła gorzej niż poprzednia - pisze piątkowy "Puls Biznesu". To skutek kryzysu, ale handlowcy już zaczęli odrabiać straty - pociesza prowadząca te badania szwedzka firma doradcza Daymaker.
Poziom obsługi klientów w Polsce lekko spadł w porównaniu z 2013 r., ale wciąż jest wyższy niż w 2012 r. - zauważa Sofia Valentin z polskiego oddziału Daymakera. Jak wyjaśnia, na skutek kryzysu w zeszłym roku w polskiej branży nikt tak naprawdę nie decydował się na nowe inwestycje czy projekty, także te dotyczące obsługi klientów i szkolenia pracowników.
Będzie lepiej?
Jest jednak nadzieja na poprawę. - Od czwartego kwartału 2013 r. widzimy zmianę trendu, a obsługa klientów stała się jednym z priorytetów dla sieci i wszyscy się na niej koncentrują - wskazuje Valentin. Brak inwestycji w ub.r. wyraźnie widać w tegorocznych badaniach, ale jestem pewna, że energia wkładana obecnie w obsługę klientów zaprocentuje w następnej edycji badania - ocenia przedstawicielka Daymakera.
Autor: mn//bgr / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24