Koncern Apple zdecydował, że opóźni sprzedaż swojego najnowszego "dziecka" - iPada 2 w Japonii. Początkowo miał trafić na półki sklepowe 25 marca. Nie podano nowej daty wprowadzenia tabletu na tamtejszy rynek.
- Opóźniamy wprowadzenie iPada 2 w Japonii w czasie, gdy kraj i nasze tamtejsze placówki skupiają się na odbudowie po katastrofie - powiedziała rzeczniczka koncernu Natalie Kerris.
Apple wprowadził iPada 2 do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w ubiegłym tygodniu. Zainteresowanie klientów przeszło najśmielsze oczekiwania, a tablet błyskawicznie znikał ze sklepowych półek. W przyszłym tygodniu ma ruszyć sprzedaż w 24 pozostałych krajach. Miała być wśród nich Japonia. Tamtejszy rynek był do tej pory dla koncernu kluczowy. Pochodzi z niego aż pięć procent przychodów Apple'a. W ubiegłym roku było to prawie dwa mld dol.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Apple