Trzeci do co wielkości browar na świecie Heineken podnosi prognozy i spodziewa się dwycufrowego wzrostu zysku w tym roku. Po to, by go wypracować, Heineken obniża koszty i utrzymuje na tyle wysokie ceny, by zniwelować spadki sprzedaży piwa.
W III kwartale piwosze kupili - w ujęciu ilościowym - o 4,7 procent piwa Heineken mniej niż rok wcześniej. Analitycy oczekiwali spadku o 5,4 procent. W II kwartale sprzedaż była 6,7 procent na minusie.
Heineken podał, że sprzedaż trunku w Europie, Azji i obu Amerykach wciąż jest osłabiona, a klienci coraz częściej decydują się na tańsze marki. Przychody Heinekena w III kwartale wyniosły nieco ponad 4 miliardy euro. To o 0,4 procent mniej niż rok wcześniej i o 50 milionów euro mniej niż oczekiwali analitycy. W ramach cięcia kosztów spółka zamknęła już kilka fabryk we Francji i w Hiszpanii, i zamierza zrobić to samo z czterema kolejnymi browarami i trzema wytwórniami słodu.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu/Kent Ericsson