Sklep internetowy Amazon podpisał umowę partnerską z Twitterem, która pozwala użytkownikom portalu społecznościowego na zakupy za pomocą dodania postu z odpowiednim "hashtagiem".
Nowa funkcja pozwala na błyskawiczne dodawanie produktów do koszyka bez konieczności przechodzenia do sklepu Amazon. Opcję udostępniono klientom sklepu w Wielkiej Brytanii i USA.
Wystarczy hashtag
Zakupy można zrobić poprzez odpowiedzieć na wpis zawierający link do strony z produktem Amazona oraz dodanie do postu hashtagu #amazoncart (w USA) albo #amazonbasket (w Wielkiej Brytanii). Użytkownicy wciąż jednak będą musieli przejść do sklepu Amazon, aby zapłacić i sfinalizować transakcję.
Twitter zanotował 132,36 mln dolarów straty w I kwartale 2014 roku, w porównaniu do 27,03 mln dolarów straty w analogicznym okresie ubiegłego roku.Przychody firmy z San Francisco wzrosły do 250,49 mln dolarów, wobec 114,34 mln dolarów przed rokiem.
Liczba aktywnych użytkowników serwisu w pierwszym kwartale sięgnęła 255 mln, o 5,8 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Jest jednak poniżej oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 257 mln użytkowników.
Liczy się czas
Tempo wzrostu użytkowników Twittera w ciągu kilku ostatnich lat zmalało, co może zmniejszyć jego przychody. Umowa z Amazonem ma pomóc firmie z San Francisco w większym zaangażowaniu swoich użytkowników i w rezultacie przyciągnąć więcej reklamodawców. Przychody Twittera oparte są bowiem nie tylko na liczbie użytkowników, ale także czasie, jaki spędzają oni na portalu.
Autor: ToL//gry / Źródło: BBC News
Źródło zdjęcia głównego: tvn24