Amerykański urząd bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) poinformował o kolejnym przypadku śmierci kierowcy z powodu wadliwej poduszki powietrznej od firmy Takata. Najnowszy przypadek dotyczy samochodu marki Honda, wyprodukowanego w 2002 roku. Japoński producent przekazał, że podjął ponad 300 prób dotarcia do właściciela samochodu, by stawił się w serwisie i wymienił wadliwą część.
Amerykański urząd bezpieczeństwa ruchu drogowego przekazał w piątek, że śmierć kierowcy w lutym br., który jechał samochodem Honda Accord z 2002 roku w Bowling Green, w stanie Kentucky (środkowy wschód Stanów Zjednoczonych), była spowodowana wadliwym inflatorem poduszki powietrznej.
Honda przekazała, że auto zostało wezwane do serwisu w 2011 roku. Japoński producent zaznaczył, że podjął ponad 300 prób dotarcia do właściciela pojazdu, który kupił samochód w 2008 roku, ale wymiana wadliwej poduszki nie nastąpiła.
Wadliwe poduszki powietrzne
Agencja Reutera podała, że od 2009 roku ponad 30 zgonów na całym świecie - w tym co najmniej 23 w USA - i setki rannych w pojazdach różnych producentów są związane z wadliwymi poduszkami powietrznymi firmy Takata, które mogą eksplodować ze zbyt dużą siłą, wyrzucając także metalowe odłamki.
Reuters wskazał, że w tym roku potwierdzono cztery zgony z powodu wadliwych poduszek powietrznych. Przypadki dotyczyły dwóch aut wyprodukowanych przez koncern Stellantis i jednego wyprodukowanego przez Forda.
Honda potwierdziła 17 zgonów w USA i ponad 200 przypadków, w których osoby zostały ranne, w związku z wadliwymi przednimi poduszkami powietrznymi kierowcy, które wyprodukowała Takata - czytamy.
Kolejne wezwania samochodów do serwisów
Agencja przypomniała, że w ciągu ostatniej dekady, ogłoszono wezwania do wymiany łącznie ponad 67 milionów poduszek powietrznych Takata w samochodach w Stanach Zjednoczonych i ponad 100 milionów na całym świecie. To największa tego rodzaju akcja w historii - podkreślił Reuters.
Chrysler w listopadzie br. wezwał właścicieli 276 tys. starszych amerykańskich pojazdów do natychmiastowego zaprzestania jazdy po tym, jak w tym roku odnotowano trzy wypadki śmiertelne związane z wadliwymi poduszkami powietrznymi Takata. NHTSA potwierdziła dwa z trzech zgonów - zwróciła uwagę Agencja Reutera.
Ostrzeżenie "nie jedź" objęło właścicieli wcześniej wycofanych, ale nie naprawionych, samochodów Dodge Magnum z lat 2005-2010, Dodge Challenger coupe, Dodge Charger i Chrysler 300 sedan.
NHTSA w ubiegłym miesiącu potwierdziła zgon z powodu wadliwej poduszki powietrznej Takata w samochodzie Ford Ranger pickup z 2006 roku.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock