Jaguar, legendarny brytyjski producent aut, który może pochwalić się 102-letnią tradycją, zaprezentował nowe logo. To element kampanii, której towarzyszy zapowiedź "potężnego świętowania modernizmu" wraz z mającą nadejść nową gamą pojazdów w pełni elektrycznych.
Klasyczne logo Jaguara, znane fanom motoryzacji na całym świecie, nawet jeśli nigdy nie posiadali modelu tej marki, odchodzi do przeszłości. Ma zostać zastąpione przez jego zmodernizowaną wersję, która będzie towarzyszyć nowemu rozdziałowi firmy - tylko elektryki.
Jak zauważa CNN pzed zapowiadanym na 2026 rok kompletnym przejściem na auta elektryczne Jaguar przestał nawet sprzedawać swoje auta na rynku brytyjskim, a w USA ograniczył się do jednego modelu.
Nowe logo Jaguara
Złote litery Jaguara, są rozmieszczone w odstępach i pisane małymi literami, z wyjątkiem "G" i "U", które według firmy stanowią "nieoczekiwany efekt poprzez płynne połączenie wielkich i małych liter w wizualnej harmonii".
Inne zmiany w brandingu Jaguara obejmują przeprojektowane logo skaczącego kota, oraz nowy monogram zawierający litery „J” i „R” w nazwie marki. Serwis "Car and Driver" donosi, że charakterystyczny skaczący kot, który zdobi samochody Jaguara od kilkudziesięciu lat, ma zostać wyeliminowany na rzecz plakietki.
- To nowe spojrzenie na firmę, które przywraca istotę Jaguara, przywracając mu wartości, które kiedyś sprawiały, że był tak kochany, ale jednocześnie czyniąc go istotnym dla współczesnej publiczności – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Gerry McGovern, dyrektor kreatywny Jaguar Land Rover.
Jak będzie wyglądać nowe logo na samochodach to zostanie zaprezentowane 2 grudnia podczas Tygodnia Sztuki w Miami.
Źródło: CNN
Źródło zdjęcia głównego: Srinivasan Clicks / Shutterstock