W tragicznym wypadku w miejscowości Kolonie Lipsk (woj. podlaskie) zginęła 19-latka w ciąży. Dziecka nie udało się uratować. Kobieta podróżowała autem, którym kierował pijany 20-latek. Miał sądowy zakaz prowadzenia pojazdów. W pewnym momencie zjechał na pobocze i dachował. Próbował wyprzedzić auto, którego kierowca również był pijany. Prokuratura wszczęła śledztwo.
Do wypadku doszło dziś około pół godziny po północy w miejscowości Kolonie Lipsk w powiecie augustowskim.
Jak informuje podlaska policja, 20-letni kierujący samochodem osobowym marki Audi wyprzedzał osobowego volkswagena. W pewnym momencie najprawdopodobniej stracił panowanie nad pojazdem. Zjechał na pobocze i dachował.
Nieoficjanie: była w ósmym miesiącu ciąży
Nie żyje 19-letnia pasażerka audi. Podinspektor Tomasz Krupa, rzecznik podlaskiej policji, powiedział przed kamerą TVN24, że kobieta była w ciąży. Jak nieoficjalnie dowiedział się TVN24, był to ósmy miesiąc. Dziecka nie udało się uratować.
Drugi kierowca również był pijany
"Kierowca audi wsiadł za kierownicę mimo sądowego zakazu, mając w organizmie prawie 1,2 promila alkoholu" – informuje podlaska policja.
Kierowca volkswagena również był nietrzeźwy. "Miał prawie 0,97 promila" - podają mundurowi.
Obaj kierowcy zostali przewiezieni do szpitala.
Trwa ustalanie szczegółów zdarzenia.
Prokuratura wszczęła śledztwo
Sebastian Piekarski, prokurator rejonowy w Augustowie, poinformował o wszczęciu śledztwa. 20-latkowi, który prowadził audi grozi 12 lat pozbawienia wolności w związku ze spowodowaniem wypadku ze skutkiem śmiertelnym.
- Dziś przesłuchiwany ma być drugi kierowca - zaznacza prokurator.
Potwierdza też, że 19-latka była w zaawansowanej ciąży.
Statystyki
Każdego roku na polskich drogach dochodzi do ponad 20 tysięcy wypadków drogowych. W 2023 roku, wg nieoficjalnych jeszcze danych, zginęło w nich 1669 osób, a 22 944 zostało rannych. Rok wcześniej były to odpowiednio 1896 i 24 743 osoby.
W 9 na 10 wypadków winni byli kierujący pojazdami. Młodzi kierowcy w wieku 18-24 lat mieli najwyższy wskaźnik liczby wypadków w przeliczeniu na 10 tysięcy mieszkańców. Przyczyną blisko 35 procent wypadków, które spowodowali, było niedostosowanie prędkości do warunków ruchu.
Po zmianie przepisów o pierwszeństwie pieszych na przejściach, zabieraniu prawa jazdy za rażące przekroczenia prędkości oraz po podwyższeniu mandatów statystyka kilku ostatnich lat pokazuje, że nastąpiła poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach. Jeszcze w 2019 roku ofiar śmiertelnych było 2909, o blisko 1300 więcej niż w 2023 roku.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: sokolka.tv