Przełomy górskie i wąwozy, widoki na Karkonosze i Góry Izerskie. Jedną z najbardziej malowniczych tras kolejowych na Dolnym Śląsku wkrótce pojadą pociągi. Kończy się remont torowiska między Jelenią Górą a Szklarską Porębą.
- Jeździłem tą trasą kilkanaście lat temu. Widoki zachwycały o każdej porze roku. Ale najpiękniej było jesienią – wspomina Jan z Wrocławia. – Później pociąg stał się mniej wygodny, bo jazda trwała znacznie dłużej niż samochodem – dodaje.
Remont linii rozpoczął się dopiero w grudniu 2012 r.
Koniec prac
„Jeśli nie będzie niespodziewanych utrudnień, pierwsze pociągi powinny wyjechać na trasę w połowie listopada” – informuje na swojej stronie internetowej spółka PKP PLK.
Jak wyjaśniają przedstawiciele kolei, wymienianych jest przeszło 12 km torów między Piechowicami i Szklarską Porębą. Remontowane są mosty, wiadukty i przejazdy kolejowe. Przebudowy doczekały się również stacje w Piechowicach i Szklarskiej Porębie. Modernizacja ma kosztować około 34 milionów złotych.
Kolej górska
Trasa łącząca Jelenią Górę ze Szklarską Porębą liczy około 30 km. Jest fragmentem Kolei Izerskiej, czyli typowo górskiego torowiska. Tylko między Piechowicami i Szklarską Porębą pociągi muszą pokonać różnicę przeszło 300 metrów wysokości.
Autor: dr/iga / Źródło: TVN24 Wrocław
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK