W minioną niedzielę do gdyńskiego portu zawinął statek "Zhen Hua 8", a na jego pokładzie dwie suwnice z Chin dla Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Podnośniki służą do wyładunku towaru ze statków. Transport suwnic trwał 2 miesiące.
Będzie widowiskowo
We wtorek zaczęła się żmudna, ale widowiskowa operacja zsuwania dźwigów na ląd. Przez cały czas podnośniki były na statku. Potem będą powoli zjeżdżać z niego na nabrzeże po specjalnie przygotowanych torach. Według BCT operacja potrwa co najmniej trzy dni.
Adam Kasprzyk relacjonował to wydarzenie dla TVN 24:
Suwnice zjeżdżają na ląd
Wysokie jak blok i szerokie jak pół boiska
Wysokością suwnice dorównują dwudziestopiętrowym blokom, a zasięg ich ramion jest równy połowie boiska piłkarskiego.
- W tym momencie to największe suwnice na nabrzeżu w porcie w Gdyni. Mogą obsługiwać jednostki, które mają do 19 rzędów kontenerów. Ich wysokość od wody do wysięgnika wynosi 46 metrów - powiedział Kazimierz Giczkowski, dyrektor techniczny, BCT w Gdyni.
BCT jest dumne z nowego nabytku i ma nadzieję, że posłuży im jak najdłużej. -Zazwyczaj pracują 20 lat, ale przy dobrej konserwacji nawet 30 lat - zapewnia Giczkowski.
Działają od ponad 40 lat
Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) z siedzibą w Porcie Gdynia, uruchomił przeładunki kontenerów w 1979 roku. Jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim, co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Sprywatyzowany został w 2003 roku
Jeśli chcielibyście nas zainteresować tematem związanym z Waszym regionem, pokazać go w niekonwencjonalny sposób - czekamy na Wasze sygnały/materiały. Piszcie na Kontakt24@tvn.pl.
Autor: aa / Źródło: TVN 24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: BTK