Rzecznik Prawa Pacjenta

Rzecznik Prawa Pacjenta

773 tysiące wizyt przepadło w pół roku. Pacjenci wciąż zapominają o odwoływaniu terminów

Niemal 1,5 miliona wizyt, na które pacjent nie przyszedł, zostało nieodwołanych w ubiegłym roku - wynika z danych Narodowego Funduszu Zdrowia. Dane z pierwszego półrocza tego roku pokazują, że 2025 będzie pod tym względem podobny. - Ta liczba to 773 tysiące. Oznacza to 773 tysiące osób, które mogły skorzystać z porady specjalisty, a niestety się to nie udało - powiedział prezes NFZ Filip Nowak podczas inauguracji czwartej edycji kampanii "Odwołuję, nie blokuję". Jej celem jest podniesienie świadomości - nie tylko wśród pacjentów.

Nie mogli liczyć na godne warunki w szpitalu. Rzecznik Praw Pacjenta interweniuje

Chory człowiek umieszczony w ciasnym pomieszczeniu bez okien i przez dobę bez jedzenia, senior rozebrany niemal do naga i przez 12 godzin czekający na jakąkolwiek opiekę. Na takie doniesienia reaguje Rzecznik Praw Pacjenta i domaga się wyjaśnień od dyrekcji szpitali. - Pacjenci lub ich bliscy są często pogrążeni w bólu i nie zawsze myślą o tym, by zgłosić sprawę - komentuje Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.