Jeśli pracownik źle wypełnia swoje obowiązki szef nie powinien się na niego złościć czy zachowywać się wobec niego wrogo. Jak twierdzą amerykańscy psychologowie, aby podwładny pracował wydajniej i był bardziej kreatywny, należy go skrytykować robiąc mu sarkastyczne uwagi.
Złośliwość w połączeniu z dawką humoru, sprawiła, że badani stali się bardziej kreatywni i bardziej wydajni. Co więcej, byli oni w stanie spojrzeć na konkretny problem, który zlecono im do rozwiązania, z różnych perspektyw Wniosek z badań amerykańskich psychologów
"Pewien poziom gniewu pomaga w koncentracji"
Studenci zostali podzieleni na grupy. Niektórzy z nich przysłuchiwali się uprzejmym rozmowom między pracownikiem a pracodawcą, inni byli świadkami ich kłótni. Następnie wszyscy badani otrzymali do rozwiązania kilka zadań.
Okazało się, że studenci, którzy słuchali rozmowy między pracownikiem a szefem, który zachowywał się wobec podwładnego wrogo, lepiej poradzili sobie z problemami analitycznymi. Stwierdzono więc, że "pewien poziom gniewu pomaga pracownikowi się skoncentrować i sprawia, że pracuje on ciężej".
Bardziej wydajni i kreatywni
Ale to, że studenci pracowali ciężej nie oznaczało, że pracowali wydajniej. Przeprowadzono więc kolejne badanie. Tym razem część studentów przysłuchiwała się rozmowie między pracownikiem a pracodawcą, który krytykował podwładnego robiąc mu sarkastyczne uwagi. Okazało się, że złośliwość w połączeniu z dawką humoru, sprawiła, że badani stali się bardziej kreatywni i bardziej wydajni. Co więcej, byli oni w stanie spojrzeć na konkretny problem, który zlecono im do rozwiązania, z różnych perspektyw.
Źródło: Washington Post
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu