Sarkazm podnosi kreatywność i wydajność

 
Jeśli pracownik źle wypełnia swoje obowiązki szef nie powinien się na niego złościćsxc.hu

Jeśli pracownik źle wypełnia swoje obowiązki szef nie powinien się na niego złościć czy zachowywać się wobec niego wrogo. Jak twierdzą amerykańscy psychologowie, aby podwładny pracował wydajniej i był bardziej kreatywny, należy go skrytykować robiąc mu sarkastyczne uwagi.

Złośliwość w połączeniu z dawką humoru, sprawiła, że badani stali się bardziej kreatywni i bardziej wydajni. Co więcej, byli oni w stanie spojrzeć na konkretny problem, który zlecono im do rozwiązania, z różnych perspektyw Wniosek z badań amerykańskich psychologów

"Pewien poziom gniewu pomaga w koncentracji"

Studenci zostali podzieleni na grupy. Niektórzy z nich przysłuchiwali się uprzejmym rozmowom między pracownikiem a pracodawcą, inni byli świadkami ich kłótni. Następnie wszyscy badani otrzymali do rozwiązania kilka zadań.

Okazało się, że studenci, którzy słuchali rozmowy między pracownikiem a szefem, który zachowywał się wobec podwładnego wrogo, lepiej poradzili sobie z problemami analitycznymi. Stwierdzono więc, że "pewien poziom gniewu pomaga pracownikowi się skoncentrować i sprawia, że pracuje on ciężej".

Bardziej wydajni i kreatywni

Ale to, że studenci pracowali ciężej nie oznaczało, że pracowali wydajniej. Przeprowadzono więc kolejne badanie. Tym razem część studentów przysłuchiwała się rozmowie między pracownikiem a pracodawcą, który krytykował podwładnego robiąc mu sarkastyczne uwagi. Okazało się, że złośliwość w połączeniu z dawką humoru, sprawiła, że badani stali się bardziej kreatywni i bardziej wydajni. Co więcej, byli oni w stanie spojrzeć na konkretny problem, który zlecono im do rozwiązania, z różnych perspektyw.

Źródło: Washington Post

Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu