Microsoft zmienił swoje logo po raz pierwszy od 25 lat. Zmiana logo jest związana ze strategią firmy, by oflagować nim nowy system operacyjny Windows 8. Chciano by było bardziej zgodne z nowym środowiskiem graficznym.
Użytkownicy byli przyzwyczajeni do czarnych, pochylonych liter na białym tle. Tym razem firma odrobinę "zaszalała". Litery wyprostowała, rozjaśniła, a z lewej strony zamieściła cztery kolorowe kwadraty imitujące ikony komputerowe. Na zawsze zniknęły charakterystyczne, pofalowane figury, będące dotychczasowym emblematem firmy.
Nowocześniej
Zamiast klasycznej, pogrubionej i napisanej kursywą nazwy Microsoft używanej przez dziesięciolecia, nowe logo podano w prostszej formie, z cieńszymi liniami i w szarym kolorze napisu.
Logo składa się z dwóch komponentów: logotypu i symbolu. Pierwszy został oparty o czcionkę Segoe, która od dłuższego czasu jest standardowym fontem w produktach Microsoftu. Natomiast symbol to nieco ulepszone okienka znane chociażby z logo Windows, których kolory oznaczają zróżnicowane portfolio produktów firmy.
W filmie promującym nową strategię firmy widać, że kolor niebieski został przypisany do systemu Windows, pomarańczowy odpowiada za pakiet Office, a zielony reprezentuje konsolę Xbox. Jeszcze nie wiadomo z którym produktem będzie utożsamiany kolor żółty.
Powiew świeżości
Zdaniem Jeffa Hansen, dyrektora generalnego Microsoft, obecność czterokolorowych kwadratów, z nowym napisem "Microsoft" ma wedle zamysłu twórców zaznaczyć dorobek firmy, ale także kierunek na przyszłość - nowość i odświeżenie.
- Marka Microsoft to o wiele więcej niż nazwa i logo. Każdego dnia mamy szczęście odgrywać rolę w życiu ponad miliarda ludzi. To w jaki sposób wykorzystują nasze produkty jest dla nas najważniejszym wyrażeniem dla marki. Dlatego graficy nowego logo Microsoft czerpali inspirację z dziedzictwa naszych firmowych wartości, czcionek i kolorów - powiedział Hansen.
Autor: zś/ ola / Źródło: http://techland.time.com