Balonowy chłopiec robi furorę

 
Koszulki dotyczące wydarzenia już do nabyciazazzle.com

Strony internetowe stacji CNN, BBC, Al-Jazeera, największe na świecie informacyjne portale - w czwartek wieczorem wszyscy śledzili brawurowy lot balonu w USA. Nie inaczej było na największych portalach społecznościowych - na Facebooku i Twitterze. Nic więc dziwnego, że całą sprawę podchwycili już co bardziej obrotni przedsiębiorcy.

Bez przesady można powiedzieć, że lot balonu, w którym miał znajdować się 6-letni Falcon Heene, oglądał cały świat. Oprócz CNN czy BBC całą akcję można było zobaczyć też na stronie internetowej Sydney Morning Herald czy brytyjskiego "The Sun".

 
Koszulka "Gdzie jest Falcon?" - przez jakiś czas nie wiadoomo bylo co dzieje się z chłopcem (zazzle.com) 
 
Powstały też kubki z balonowej akcji (zazzle.com) 

Społeczności oszalały

Sprawa znalazła swoje miejsce na Facebooku, gdzie w ciągu godziny utworzyły się trzy grupy poświęcone "balonowemu chłopcu". Ich członkowie pilnie śledzili co dzieje się w sprawie szybującego nad Colorado balonu.

Wrzawa zapanowała też na Twitterze. Między 15.30 a 18.00 wiadomości o Falconie zajmowały 7 z 10 najważniejszych informacji.

Większość z wiadomości, które pojawiły się na Twitterze powtarzały informacje najważniejszych serwisów informacyjnych. Jednak znalazły się też osoby, które wyrażały własną opinię. "O słodka ironio. Imię dziecka to Falcon?!?! (falcon - ang. sokół - red.). To klasyka." - pisał Mleswan.

Balonowy biznes

Taka popularność nie mogła zostać przeoczona przez biznes, który już zaczął zarabiać na balonowej akcji. Na przykład w sklepie internetowym Zazzle, gdzie internauci mogą tworzyć własne towary. Jak powiedział dyrektor marketingu Zazzle Michael Karns, spektakularna wycieczka balonu spowodowała powstanie sześciu tysięcy produktów powiązanych z tym wydarzeniem, takich jak koszulki, torby, buty.

- Wyrażenia na koszulkach zmieniały się od napisów "Leć Falcon, leć" (kiedy sądzono, że chłopiec jest w balonie) po "Wierzę" (kiedy dziecko zostało uznane za zaginione) - tłumaczył Karns.

Jak powiedział, w czwartek wieczorem firma otrzymała około 200 zamówień na koszulki. Karns przewidział również, że hitem tegorocznego Haloween nie może być nic innego jak "balonowy strój".

Źródło: CNN.com

Źródło zdjęcia głównego: zazzle.com